Az egészséges táplálkozáshoz le kell számolni a mítoszokkal

2018.05.21. 10:03

Kiállt a mindennapos testnevelés mellett Rubint Réka és Schobert Norbert a Figyelőnek adott interjúban. Azt is elmondta az edzőházaspár, hogy az egészséges táplálkozáshoz le kell számolni olyan mítoszokkal, mint a paleo táplálkozás vagy önkéntes gluténmentes étkezés. Az egészséges táplálkozásról, céljaikról és Norbi visszavonulásáról beszéltek a Figyelőnek.

Schobert Norbert arról számolt be a hetilapnak, hogy nagyon sok a téves kommunikáció a táplálkozással kapcsolatosan. Az emberek nincsenek tisztában azzal, hogy ha elkezdik csökkenteni a zsírbevitelt, akkor sokkal több étellel tudnak csak jóllakni. Azt mondja a szakember, ha kevesebb zsiradékot juttatunk a szervezetünkbe, akkor másból kell többet fogyasztani. Így pedig valószínűleg szénhidráttal pótoljuk majd. Ez a legolcsóbb, ebből van a legtöbb, közben pedig a zsír is olcsó, ráadásul laktat.

Rubint Réka és Schobert NorbertForrás: Schobert Norbert

Arra is felhívja a figyelmet, ha nem eszünk zsiradékot, akkor az A-, E-, D-, K-vitamin sem szívódik föl, ezáltal a szervezet megint csak fajlagosan alultáplálttá válik:

éhségrohamokat, hajhullást, körömtöredezést okoz.

Hozzáteszi, Amerikában ez a fajta zsírcsökkentési mozgalom, a „fat free” körülbelül harminc éve megbukott. Amikor elkezdték minimalizálni a zsírbevitelt, megháromszorozódott a kövér emberek száma, a szívbetegségeké pedig az ötszörösére nőtt. Hozzáteszi, a kalóriában való számolás is teljesen felesleges, szerinte úgy kellene étkezni, ha valaki fogyni akar, hogy a fehérjebevitelt 70, a zsírbevitelt 20 százalékra növelik, és 10-re csökkentik a szénhidrát arányát. S akkor éhezés nélkül, jóllakva lehet leadni a súlyunkból.

A menzareform kapcsán úgy véli Schobert Norbert, hogy a cukor és a szénhidrát arányát kellett volna csökkenteni a só- és zsírbevitel helyett. A házaspár a mindennapos testnevelést kiváló ötletnek tartja, Norbi még fel is emelné a napi óraszámot kettőre.

Rubint Réka arról beszélt, hogy a fogyással kapcsolatban rengeteg a mítosz a médiában, és ezeknek tömegek hisznek, példaként a paleo táplálkozást meg a gluténmentes táplálkozást említi. A napi mozgásmennyiség kapcsán azt mondja, azt javasolják az embereknek, hogy

csak mértékkel mozogjanak, de naponta vagy kétnaponta.

Épp elég az, ha valaki kerékpárral megy munkába vagy napi fél órát tornázik otthon.

Sportolni kell, én a sportot halálig fogom népszerűsíteni, csak hogy milyen mértékben, ez a legfontosabb. És a sport nem gyógyír az elhízásra – tette hozzá Norbi.

Arról is beszélnek, mennyi munkájuk van abban, hogy a vállalkozás arra a szintre ért, ahol most tart.

Húsz év alatt sok pénzt fektettünk ebbe. A nulláról indultunk, de amit megkerestünk, azt visszaforgattuk. Ezen távlatban marketing- és termékfejlesztési szinten körülbelül négy és fél, ötmilliárd forintot forgattam vissza az Update-be. Éves szinten körülbelül 300 milliót költünk marketingre; ebben benne van a termékfejlesztés és a kommunikáció, mert másképp ugye nem működsz. Jól is megy, az idén is növekszünk szépen

- fejti ki Schhobert Norbert, Rubint Réka pedig arról beszél, hogy maga fénymásolta a szórólapokat és vitte ki nyolc évvel ezelőtt, amikor kitalálta, hogy egy egész tornateremnyi érdeklődőt megtornáztat hétről hétre. Ebben akkor még Norbi sem hitt igazán, de az élet Rékát igazolta.

Azóta minden kedden megtöltöm a csarnokot. Szerintem nagyon fontos az emberek számára a kiszámíthatóság, a megbízhatóság. Mi nagyon sok mindent ehhez igazítunk: a családi pihenést és a többi

– folytatja Rubint Réka.

A Figyelőnek adott interjúban terveikről is beszél a házaspár.

Réka szerintem örök brand lesz, azért dolgozom, hogy ez így legyen. Én viszont pont azért vonulok vissza, mert bennem kialudt a tűz. A másik, hogy úgy látom, egy 47 éves férfinak nem biztos, hogy rövidgatyában, fejmikrofonnal kell sikítani a színpadon. A márkát pedig pont emiatt „norbitlanítottam”, mert nem rólam kell szólnia

- teszi világossá a helyzetet Schobert Norbert. A céljuk az, hogy külföldi piacokon is megjelenjenek, és azért dolgoznak, hogy a cégük ebből a szempontból megerősödjön, s pont ezért volt szükség az Update-et körülvevő Norbi-brand megszüntetésére.

Mert innentől kezdve ennek egy semleges, de erős márkának kell lennie. Ez a jövő

– mondta el a Figyelőnek a házaspár.