Így emelték helyére az új komáromi Duna-híd első 165 tonnás elemeit - képek

komáromi híd
Beemelik az első acélelemet az új komáromi Duna-híd építkezésén 2018. június 11-én.
Vágólapra másolva!
Helyére emelték hétfőn az új komáromi Duna-híd első három elemét, az egyenként 165 tonnás alkotórészek Csepelről a Dunán érkeztek a helyszínre.
Vágólapra másolva!

Sitku László, a Hidászokért Egyesület elnöke a híd melletti látogatóközpontban tartott sajtótájékoztatón elmondta, az elemek részeit Lengyelországban, Csehországban és a Révkomáromi szlovák hajógyárban készítik és Csepelen állítják össze.

A teljes híd 37 hasonló elemből áll, ezek összsúlya 5400 tonna.

Az útpálya részeit az összeállítás után egy időre Szlovákia irányba tolják el, így párhuzamosan építhetik a hidat tartó pilont, amely 2400 tonnás és közel 95 méter magas lesz.

A Juhász Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese hozzátette, a híd átadását 2019 végére tervezik.

A fotóra kattintva képgaléria nyílik:

komáromi híd
komáromi híd
komáromi híd
komáromi híd
komáromi híd JUHÁSZ Zoltán
komáromi híd JUHÁSZ Zoltán
komáromi híd
komáromi híd
komáromi híd
komáromi híd
komáromi híd
komáromi híd
komáromi híd
komáromi híd
komáromi híd JUHÁSZ Zoltán
komáromi híd JUHÁSZ Zoltán
komáromi híd
komáromi híd
komáromi híd
komáromi híd
komáromi híd
komáromi híd
komáromi híd
komáromi híd
komáromi híd JUHÁSZ Zoltán
komáromi híd JUHÁSZ Zoltán
komáromi híd
komáromi híd
komáromi híd
komáromi híd

A beruházásnak köszönhetően közvetlen teherforgalmi kapcsolat jön létre Komáromnál Magyarország és Szlovákia között.

Jelenleg a kamionok Vámosszabadi felől 53, míg Parassapuszta felől 180 kilométeres kerülővel haladhatnak át a magyar és szlovák határon.

Az új átkelőt H-M Dunahíd Konzorcium építi, amelynek tagja a Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. is. A kivitelezés nettó összege 91,2 millió euró, mintegy 28,6 milliárd forint, az összeg 85 százaléka uniós forrás.

A hídszerkezet egypilonos, ferdekábeles híd, acél pályalemezzel.

A 600 méter hosszú hídon kétszer egysávos főút vezet majd át a Duna felett,

kerékpárutat, gyalogos járdát, közvilágítást is kialakítanak. Az egyedi szerkezet miatt a pilon és a kábelek díszkivilágítást kapnak.

A kétoldali közúti csatlakozás két külön beruházásban épül meg, a Magyarországon tervezett út a 131 számú főút, Komárom déli elkerülő úthoz csatlakozik. Ezen a szakaszon két körforgalom és két kisebb híd lesz.

Az új híd elkészülte után a teherforgalom az M1-es autópályától a települések érintése nélkül érheti el a szlovák határt.

A komáromi hídhoz hasonló felfüggesztett, egyoldalas híd csak Kanadában található.

A pozsonyi Apollo híd után ez lesz Szlovákia második legnagyobb hídja.