A Budapest Airport a napokban jelentette be, hogy az új terminál 2024-es felépítéséig, körülbelül 70 átmeneti intézkedéssel próbál enyhíteni az elmúlt hónapokban a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér termináljain tapasztalható egyre nagyobb tumultuson és javítani az utazási élményen. Erre reagált Schneller Domonkos helyettes államtitkár az AIRportal szerkesztőségéhez eljuttatott levélben.
A levélben Schneller Domonkos többek közt azt írja: a repülőtér ígéreteit látva „az érett Kádár-korra hajazó dezsavű-érzés lesz úrrá az olvasón”. Emlékeztet, hogy a Budapest Airport mostani tulajdonosa 15 éve üzemelteti a repülőteret, ezért visszás, hogy
közel tizenöt év bizonyítási lehetőség után (...) hirtelen rádöbben, hogyan is kell a mellékhelyiséget takarítani, azaz mi is lenne a dolga valójában, majd pedig nagyívű kampánnyal, ötlet-cunamival kezd házalni (...) mit kezdjünk azzal, ha egy olyan társaság, olyan menedzsment ígéreteit, színes terveit, hivatkozásait, fogadkozásait olvassuk, amelynek közel tizenöt éve lett volna arra, hogy bizonyítson?
Furcsa érzés Athénban, Hamburgban, Düsseldorfban járni, azokon a reptereken, amelyeket ugyanez a társaság üzemeltet – írja Schneller Domonkos. Azokon a reptereken ugyanis van papírtörlő a mosdóban, míg Budapesten sokszor működő mosdó sincs.
Ebből könnyen juthat arra a következtetésre az egyszerű ember, hogy mi, magyarok mintha kevésbé lennénk fontosak. Mintha a kétsebességes Európa leállósávjában vesztegelnénk. Nekünk nem jár építészeti minőség, nem jár tiszta WC és benne szappan, papír, tisztaság.
Nekünk bádogváros, karám jár, folyamatos és bosszantó zsúfoltság mindenütt. Nekünk babakocsival vagy csomagokkal is csak a lépcsőzés jár a karámig vagy a karámtól a kijáratig, se lift, se mozgólépcső, ahogy bárhol Európában. Nekünk kerozingőzös várakozás a tűző napon, csapó eső és tumultus jár, meg kiabálás, az jár. Hallottunk már olyat máskor is persze, hogy nekünk minőségben kevesebb is elég...” – írja a helyettes államtitkár.
Miközben Stockholmban az utazót az érkezésnél már Svédország hírességeinek képei fogadják, Budapesten a gép jó száz méterre áll meg a termináltól.
Évi 80 milliárdos bevétel mellett tényleg pont arra nem jut pénz, hogy itt egy rendes bejárat és egy rámpa legyen? Ha eddig nem érdekelte ez a repteret, majd épp most fogja?
A cégbírósági adatok szerint
a budapesti repülőtér Európa egyik legjövedelmezőbb reptere.
Ennek ellenére vannak botrányos állapotok a repülőtéren.
Az árbevétel közel felét teszi ki az üzemi profit – azaz itt költenek a bevételekből legkevesebbet munkabérekre, csomagátvizsgáló-berendezésre, flóraszeptre, bármire – és persze, nem utolsósorban az utasok kényelmét szolgáló fejlesztésekre
– Schneller Domonkos helyettes államtitkár.
A levelet teljes egészében itt olvashatják.