Kiderült, hogy tavaly mennyit fizettek a bliccelők a MÁV-nak

A MÁV-START Zrt. sajtótájékoztatója. Téma: a MÁV-START által az osztrák vasúttársaságtól (ÖBB) vásárolt használt vasúti személykocsik bemutatása a Keleti pályaudvaron 2015 március 18-án A MÁV-START Zrt. sajtótájékoztatója. Téma: a MÁV-START által az osztr
A MÁV-START Zrt. sajtótájékoztatója. Téma: a MÁV-START által az osztrák vasúttársaságtól (ÖBB) vásárolt használt vasúti személykocsik bemutatása a Keleti pályaudvaron 2015 március 18-án
Vágólapra másolva!
A MÁV-Start kommunikációs igazgatóságának sajtóközleménye szerint tavaly 46 százalékkal többen fizették be a vasút kasszájába a kiszabott bírságokat, mint 2017-ben. Az adósok számára részletfizetési lehetőség is van bizonyos esetekben. A tartozást mindenképpen érdemes rendezni, mert ha jogi útra terelődik az ügy, akkor az ingó és ingatlan vagyonnal is felelhet az érintett. 
Vágólapra másolva!

A sajtóközlemény szerint, míg tavalyelőtt 63 millió forint folyt be a vasút kasszájába a kiszabott bírságokból,

tavaly ez a szám már megközelítette a 100 millió forintot.

2017-ben és 2018-ban is 35–35 ezer jegyzőkönyvet állítottak ki a jegyvizsgálók bliccelés vagy egyéb vasúti szabálysértés miatt, vagyis a bevételek jelentős növekedése mögött a vasút követelésbehajtási hatékonyságának bővülése, teljesítményének fokozódása áll.

Ez azt jelenti, hogy nem bliccelnek kevesebben, azonban többen fizetik a bírságot.

Jobb együttműködni

A MÁV-START munkatársai telefonhívásokkal, levélkampányokkal, SMS-ekkel szólítják fel az
adósokat és ösztönzik őket együttműködésre. A követelésbehajtási kollégáknak széles
eszköztár áll rendelkezésére az adósok fizetési hajlandóságának növelése, a követelések
rendezésének feltételeit tartalmazó fizetési megállapodások megkötése érdekében - olvasható a cég által kiadott közleményben.

Bizonyos nagyságrendig saját hatáskörben dönthetnek részletfizetésről, halasztásról,
esetleges mérséklésről,

így módjukban áll az adósok számára egyedi fizetési konstrukciókat kidolgozni.

A fizetési felszólító kampányok eredményeként 2018-ban 93 millió forint folyt be
a vasúttársaság kasszájába,

ez 46 százalékos növekedést jelent 2017-hez képest.

Érdemes együttműködni a tartozás mielőbbi rendezése érdekében Fotó: Szabó Gábor - Origo

A fizetést megtagadó, a fizetési megállapodásban foglaltakat be nem tartó utassal szemben
jogi eszközökkel lép fel a vasúttársaság. Az együttműködést megtagadók fizetési meghagyást
kapnak,

végső esetben pedig végrehajtás alá vonják jövedelmüket, ingó és ingatlanvagyonukat, a jogi eljárás jelentős költségei pedig szintén az adóst terhelik.

2018-ban majd' félezerszer bocsátottak ki fizetési meghagyást, míg a végrehajtásra átadott esetek száma másfélszázra rúgott. A végrehajtások során számos esetben terhelték meg az adósok
ingatlanját, és volt olyan eset is, hogy veterán autójukat foglaltatták le az adósság fejében.