Lehet, hogy más pick-upok esetében ez így is van, de az biztos, hogy a Nissan Navara Trek-1° egészmás.
Az erő persze itt is rendben van: a biturbós motor 190 lóereje és 450 Nm-es nyomatéka bőven elég mindenre, amire csak szükség lehet: kemény terepre, munkára vagy akár 1 tonna teher szállítására is.
A kellemes meglepetések ezután következnek. Egyrészt a vegyes használatban 6,3 literes fogyasztás igazán kedvező – egy ekkora kemény erőgéptől sokan jóval magasabb értéket várnának. Ilyen kis étvággyal a mindennapos városi használat sem számít luxusnak.
Másrészt nyoma sincs a teherautós vezetés élménynek. A Navara esetében a pick-upokhoz képest meglepően nagy kényelmet, jó úttartást és sima rugózást tapasztalhatunk. Ez leginkább a többlengőkaros, tekercsrugós hátsó felfüggesztésnek köszönhető, ami egyedülálló a pick-upok között. A kettős-keresztlengőkaros első felfüggesztéssel együtt a Navara futóműve tényleg a személyautókhoz hasonló vezetési kényelmet biztosít.
A Navarát egyszerűen jó vezetni – és nem csak az úttartás, hanem a belső tér miatt is. Ugyanis az utastér méretén és a magas üléspozíción kívül alig találunk olyan részletet, ami elárulja, hogy egy pick-upban ülünk. Ráadásul a NASA által inspirált, gerincet megtámasztó zéró gravitációs üléseknek köszönhetően a Navarát még hosszabb úton se kényelmetlen vezetni.
Ha eddig Te is úgy gondoltál a pick-upokra, mint kényelmetlen munkagépekre, itt az ideje, hogy átgondold a véleményed. Mondjuk kezdd úgy, hogy kipróbálod, mit tud a Nissan Navara Trek-1°!