Húszmillióért telefonálgatott Bokros Lajos az MDF üzenetével

Vágólapra másolva!
Az MDF képviselőjelöltjeinek bemutatkozó videói félmillió forintba, Bokros Lajos telefonhívásai pedig húszmillióba kerültek. Az MDF a honlapján közzétett összesítés szerint február végéig összesen nettó ötvenmillió forintot költött a kampányra.
Vágólapra másolva!

Saját bevallása szerint 2010. február 18-ig nettó 49 915 000 forintot költött a választási kampányra az MDF, ez áfával együtt körülbelül 62 és fél millió forint. A párt a honlapján tette közé a költéseket. Azt írják, a kampány során folyamatosan és tételesen beszámolnak költéseikről, hogy a maguk eszközeivel mindent megtegyenek a tiszta és átlátható kampányfinanszírozásért.

A beszámoló szerint eddig azokra az automata telefonhívásokra áldozott a legtöbbet a párt, amelyekben Bokros Lajos elmondta, véleménye szerint rossz irányba mennek a dolgok az országban. A "magyar, demokrata, független" fiatalokat ábrázoló óriásplakátokért nettó 12 millió 100 ezer forintot fizettek, a választási program és Bokros Lajos gyerekeknek készült Pénzkérdés című meséje pedig közel ötmillió forintba került. Több mint egymillió forintot vitt el a párt kampánynyitója is.

A párt új honlapja egymillió-egyszázezer forintért készült el, a párt egyéni jelöljeinek bemutatkozó videóira pedig félmilliót költöttek. Százötvenezer forinttal támogatta a párt a Bokros Lajos Baráti Kör rendezvényeit, a budapesti utcákon felállított fatáblákra pedig 65 ezerért nyomattak plakátokat. Ezeken felül tízmillió forintot költöttek el "egyéb" kiadásokra, ebből az összegből fizették például a helyi kampányokban használt szórólapokat, plakátokat.

A pártok a törvényi előírás szerint jelöltenként egymillió forintot költhetnek el a választási kampányban. Tavaly októberben két civil szervezet átláthatóbb kampányfinanszírozási rendszer bevezetését kezdte szorgalmazni, azt javasolták, emeljék meg a jelöltek népszerűsítésére fordítható összeget, de rövidebb legyen a kampány, és megerősítették volna az Állami Számvevőszék ellenőrző szerepét. A törvényt az országgyűlés kétharmada módosíthatta volna, a képviselők február végén 185 igennel, nem szavazat nélkül, 131 tartózkodás mellett utasították el a törvényjavaslat kétharmados többséget igénylő részét. Az LMP vállalta: nyílt kampányszámlát vezet bevételeiről és kiadásairól, pénzügyeiket egy honlapon bárki figyelemmel kísérheti.