Már elektronikus közokiratként is lekérdezhető a cégkivonat

Vágólapra másolva!
Akár ötödével is csökkentheti a cégkivonatok beszerzési költségét az a fejlesztés, melynek eredményeként november végétől a kiadmányok már elektronikus közokirati formában is lekérdezhetővé váltak a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium online céginformációs rendszeréből – jelentette be Hegedüs Márton, a céginformációs szolgáltatás informatikai hátterét biztosító Microsec Zrt. üzletági igazgatója.
Vágólapra másolva!

A cégkivonat, cégmásolat és cégbizonyítvány kiadmányok rendelkeznek a Céginformációs Szolgálat minősített tanúsítványon alapuló, fokozott biztonságú elektronikus aláírásával és időbélyegzőjével, így elektronikus közokiratnak minősülnek.

Az online céginformációs rendszerből két kattintással hozzáférhető cégkivonat felhasználhatósága a papír alapúval teljesen megegyező. További egyszerűsítő és költségcsökkentő tényező, hogy az elektronikusan beszerzett, közhiteles dokumentum korlátlan számú elektronikus másolata szintén hiteles okiratnak minősül, így egy lekérdezett példányt több helyre – például a bankszámlanyitás mellett pályázatokhoz is – be lehet nyújtani.

A hiteles cégkivonatok online lekérdezhetősége az idei év második jelentős egyszerűsítése a cégeket érintő eljárásokban, miután a hatóságok februártól szintén elektronikus úton szerzik be a cégiratokat az adatszolgáltatóktól. Azóta a vállalkozásoknak az eljárások indításakor már nem kell a kérelemhez cégkivonatot, aláírási címpéldányt vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-mintát csatolniuk.