Cégkapu regisztráció lépésről lépésre, szájba rágósan

2017.08.30. 14:17

Bár a gazdálkodó szervezetek számára elvileg augusztus végéig kötelező Cégkapu esetében gondok vannak a rendszerrel, és már látni, hogy valóban szükséges lesz a 2017. december 31-ig tartó átmeneti időszakra, így van idő, azért most alaposan, lépésről-lépésre, ha kell, kicsit szájbarágósan elmagyarázzuk a regisztrációhoz szükséges tennivalókat.

A jogszabály türelmi időt határoz meg 2017. december 31-ig azok számára, akik augusztus végéig nem regisztrálnak Cégkaput, büntetésre csak azoknak kell számítaniuk, akik 2018. január 1-jén sem rendelkeznek még érvényes regisztrációval.

Bár 2017. december 31-ig nem számíthat szankcióra a bejelentési kötelezettségét időben nem teljesítő gazdálkodó, azonban a türelmi idő lejárta után a mulasztó cégeknek hatósági ellenőrzésre és felügyeleti eljárásra is számítaniuk kell.

Lépésről lépésre

Az első lépés az Ügyfélkapu megszerzése, amelyet magánszemélyek kaphatnak meg a https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu oldalon, ha nem megy interneten keresztül, akkor a legközelebbi kormányablakban öt perc alatt kapnak hozzáférést, e-mail címmel, jelszóval.

A következő lépés a Cégkapu oldal, https://tarhely.gov.hu/ckp-regisztracio/tajekoztato.html , itt a Bejelentkezés feliratra kell kattintani. A rendszer felajánlja, hogy Ügyfélkapuval, elektronikus személyi igazolvánnyal, vagy telefonos azonosítással akarunk bejelentkezni.

A legegyszerűbb az Ügyfélkapu, érdemes ezt választani. A rendszer ezt követően kérni fogja az Ügyfélkapus azonosítót és a jelszót.

Ki kell választanunk, mely gazdálkodó szervezet nevében kívánunk regisztrálni.

A regisztráló szervezet adószámát ki kell tölteni, nem csupán az első nyolc számjegyet, hanem az összest. Ha ez megvan, megadjuk kétszer azt az e-mail címet, amelyen keresztül a gazdálkodó szervezet kommunikálni fog.

Forrás: dpa Picture-Alliance / AFP / Gregor Fischer

A rendszer felajánlja még egyszer az adatok ellenőrzését.

Sikeres regisztráció esetén a rendszer a következő oldalon felajánlja, hogy töltsük le a visszaigazolást, érdemes ezt megtenni.

Kényelmesen és gyorsan

A megadott e-mail cím lesz az elektronikus kapcsolattartás címe, azaz a hivatalos okmányok erre a címre fognak érkezni, beleértve a cégbírósági értesítéseket, bírósági kereseti kérelmeket.

Az Ügyfélkapuhoz hasonló Cégkapun keresztül a cégek, alapítványok, gazdálkodó szervezetek online tartják majd a kapcsolatot a hivatalokkal, dokumentumokat küldhetnek, fogadhatnak, így személyes ügyintézés nélkül, kényelmesebben és gyorsabban intézhetik a cégügyeiket.