[origo] címlaphírcentrumkomment.hu[freemail]videaiWiW

A karácsonyi árucsere szabályai

[origo] | 2010. 12. 27., 10:56
eszközök:
Lassan elvonul az ünnepi áhítat, az ajándékokat is képesek vagyunk racionálisan szemlélni, tudjuk, mi az, amit eltaláltak, és mi az, amit sosem fogunk hordani, használni élvezni. Összeszedtük, mit érdemes tudni, ha cserére adjuk a fejünket.

Számla

Természetesen a számla az egyetlen, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy reklamáljunk, hogy minőségi vagy egyéb kifogás esetén megpróbáljuk kicserélni az ajándékot. Nincs ezen mit ragozni, ha az ünnepi forgatagban elkavarodott a számla, jobb, ha el se indulunk, szinte biztos ugyanis, hogy szóba se állnak velünk. Tény, hogy egyes üzletekben - ahol a jóindulatot bőkezűen mérik -, hajlandóak visszakeresni a számlát, ha rendelkezünk a vásárlást igazoló bankszámlakivonattal, vagy ha meg tudjuk mondani, pontosan mikor és mit vásároltunk, de erre nem érdemes építeni, különösen nem a karácsonyi szezonban.

Forrás: [origo]

Nem tetszik

Bár hivatalosan a kereskedő nem köteles olyan árut cserélni, amivel kapcsolatban semmilyen minőségi kifogás nem hozható fel, szerencsére az ünnepek környékén sokan megértően viselkednek, és hajlandóak visszacserélni a terméket akkor is, ha éppen egy ruha színe vagy mérete nem megfelelő. Gondos ajándékozók ezt már a vásárlás során előre egyeztetik, így nem kell tartanunk tőle, hogy elzavarnak. Hibátlan termék esetén pénzvisszafizetést még akkor se várjunk, ha eseteg nem tudjuk kicserélni ugyanolyanra, de a boltban való levásárlásra szinte mindig lehetőségünk van.

Hibás

Ha olyan meglepetést rejtett a csomagolás, amiről utóbb kiderült, hogy nem működik rendesen, nyugta ellenében természetesen jogunk van reklamálni, s ekkor a szokásos jótállási szabályok mentén kell eljárni. Mindenképpen vetessünk fel jegyzőkönyvet, amelyben leírják a hiba jellegét és a reklamáció időpontját is! Az elektronikai berendezéseknél a vásárlástól számított három napon belüli meghibásodás esetén a kereskedőnek törvény szerint azonnal ki kell cserélnie a terméket, ám sajnos ez karácsonykor többnyire nem kivitelezhető.

Más a helyzet azonban abban az esetben, ha olyan termékkel állunk szemben, ami valamilyen hibája okán került kevesebbe. Ilyenkor - ha az adott hiányosságról, minőségromlásról, esztétikai hibáról - a vásárlás során megfelelően tájékoztattak, panasszal utólag nem élhetünk. A termék más jellegű meghibásodása esetén - amiről korábban nem volt tudomásunk - természetesen reklamálhatunk, és a szokásos menetrend szerint járhatunk el. 

Leértékelt

Az ünnepek előtt sok üzletbe akciós feliratokkal csábítják be a vevőket, de jó, ha tudjuk, ezekre a termékekre pontosan ugyanazok a feltételek vonatkoznak, mint bármilyen más, teljes árú termékre. Megesik, hogy az üzletben kihelyezett feliratok vagy az eladók ezzel ellentétes információt közölnek, de az érvényben lévő jogszabályok szerint a leértékelés nem befolyásolja a szavatossági időt, a garanciát, és egyáltalán semmit, ami a többi termékre érvényes. Tízezer forint felett egy év garanciával rendelkezünk, tartós fogyasztási cikkek esetében pedig három év szavatossági idő is jár, függetlenül a leárazás mértékétől.

Keresés

Ajándékkereső

Keresés

Napi ajánlat

hirdetés

Szavazás

Forrás: -- vs.Forrás: --

Videók