A kis-és őstermelők bizton állítják, hogy
portékáik friss, adalékanyagoktól mentes, hagyományos eljárással készültek és hazai ízekben bővelkednek
Oravecz Márton szerint ez egy szuper fogás, amiben mindenki jól jár, ez
egy win-win szituáció.
Egy olyan felállás, amelyben mindenki nyerhet, hiszen a vevő megismerheti a termelőt, akitől garantáltan hazai és jó minőségű terméket vásárolhat, a termelő pedig személyesen élheti át az elismerés és kritikák élményét.
Továbbá azt is kiemelte, hogy az előnyök nem csupán a vevőt és eladót érintik, hanem a vidékpolitikát is. Hiszen a helyi és közvetlen értékesítés
növeli a helyi munkahelyeket, plusz hozzájárul a vidék népességmegtartó képességének növeléséhez valamint növeli az áruk értékét is.
A további előnye pedig, hogy szélesíti a termékválasztékot így egyaránt javul a termelők alkupozíciója és kedvezően befolyásolja magyar élelmiszertermelés megítélését.
Daróczi László, Az Agrármarketing Centrom Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója hozzátette, hogy a cég tevékenységének az
egyik legfontosabb célja, hogy a magyar családok minél több egészséges és kiváló minőségű tradicionális élelmiszerhez jusson.
Felhívta a figyelmet arra is, hogy idén is megrendeznek egy Országos Mezőgazdasági Élelmiszeripari Kiállítást és Vásárt, amit majd szeptember 20-24 között a budapesti Hungexpo Vásárközpontban tartanak.