Díjakat is átadnak a magyar operett napján

Lukács Anita; Vadász Zsolt SZEMÉLY KÖZÉLETI SZEMÉLYISÉG FOGLALKOZÁSA színész FOTÓ FOTÓTÉMA színpadi jelenet FOTÓ ÁLTALÁNOS bemutató próba
Budapest, 2008. szeptember 18. Lukács Anita Vereczky Szilvia szerepében (k) és az Edvin herceget alakító Vadász Zsolt (b) Kálmán Imre A Csárdáskirálynő című operettjének próbáján 2008. szeptember 17-én a Budapesti Operettszínházban. A darabot Kerényi Miklós Gábor rendezésében szeptember 19-én mutatják be. MTI Fotó: Kollányi Péter
Vágólapra másolva!
A magyar operett alkalmából több kategóriában is díjakat adnak át október 24-én, kedden este a Budapesti Operettszínházban. 
Vágólapra másolva!

A magyar operett napját 2002 óta tartják október 24-én, ugyanis 1882-ben ezen a napon született Kálmán Imre híres zeneszerző, karmester, és 1948-ban ezen a napon hunyt el Lehár Ferenc operettszerző. A Budapesti Operettszínház

intenzív időszakát éli:

szombaton a bécsi Konzerthausban adtak nagy sikerű koncertet, 27-én pedig Siófokon, Kálmán Imre szülővárosában láthatják majd a társulatot. Lőrinczy György, az Operettszínház igazgatója az intenzív időszakról azt mondta a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában kedden: „készülünk a Luxemburg grófja bemutatójára, péntektől vasárnapig pedig játsszuk Kálmán Imre operettjét, A chicagói hercegnőt, amellyel idén díjat nyertünk a Pécsi Országos Színházi Találkozón”.

Lőrinczy György, a Budapesti Operettszínház igazgatója Forrás: MTI/Kovács Attila

A magyar operett napja alkalmából

különböző kategóriákban adnak át kitüntetéseket az esti operett gálán.

Lőrinczy György erről azt mondta, „díjat adunk át az évad musicalszínészének, operettszínészének, Marsallbot-díjat kap a legsikeresebb fiatal színész, a nagydíjat és az életműdíjat pedig azok vehetik át, akik az elmúlt évtizedekben tettek sokat a műfajért”. Az igazgató szerint az Operettszínház a fiatalokat is megszólítja, mert – ahogy mondta, – például A chicagói hercegnő-t a tradíció és innováció egyaránt jellemzi. Amellett, hogy megtartják a kálmáni értékeket, mégis belevisznek az előadásokba valami olyan pluszt, amitől a fiatalok számára is érdekes lehet. Lőrinczy György szerint

a magyar operett a nemzetközi elitklubban van,

versenyben a dobogóért. Azt mondta, hogy „a magyar operettjátszás hungarikum azzal, hogy táncoskomikus és a szubrett nemcsak énekel, hanem közben akrobatikus táncot lejt, mindezt humoros köntösbe ágyazva”.