A múlt értékeiből, a jelen kor szellemiségéhez igazodva mutatjuk meg nemzeti értékeinket

Urban Verbunk
Vágólapra másolva!
A Junior Príma és Harangozó Gyula díjas Moussa Ahmed ismét erős mondanivalójú klippel lepi meg a tánc szerelmeseit. A Kyrie Eleison „Lélekerő” videó nemzetközi sikere után az Urban Verbunk által képviselt új magyar táncstílus a mai költészet bevonásával folytatja útját. Premier az Origón.
Vágólapra másolva!

Az Urban Verbunk legutóbbi klipjében a járvány okozta globális helyzetre reagált, és a videóanyag többek közt a BBC One felületén is megjelent. Moussa Ahmed és Tóth Judit művészeti igazgatótárs ezúttal Lackfi János költővel és Szitha Miklós zeneszerzővel dolgoztak közösen. Az Urban Verbunk legújabb produkciója egy

rendhagyó módon, szóval és tánccal előadott nyelvtörő.

A nyolc fős férficsapat új produkciójában is erőteljes energia van, és a néptánc innovatív továbbgondolásával egy új magyar táncstsílust mutatnak be.

„Szeretjük feszegetni a határokat. A néptánc és a különböző meghökkentő elemek vegyítése már-már az Urban Verbunk védjegye. A Bika/Vér klipjében például saját szájukban táncoló táncosokat láthatunk, amit az egyik legmodernebb videógrafika segítségével valósítottunk meg. Új produkciónkkal

Célunk, hogy nemzeti sport legyen a néptánc, és olyanokhoz is eljuttassuk kultúránk kincseit, akik alap esetben nem lennének nyitottak erre” – mondta Moussa Ahmed, aki Magyarország egyik legelismertebb fiatal táncművésze. -Munkásságát eddig számos szakmai díj és sikeres rekordkísérlet fémjelezte.

Ő az Urban Verbunk létrehozója, ami a nemeztközi színvonalú produkciók bemutatásán túl a nemzeti népművészet innovációjáért felelős központ is egyben. Közel 300 gyerek oktatását biztosítja, és a roma fiatalok integrációban is kiveszi a részét a hátrányos helyzetű településeken. Mottója, hogy „legyen nemzeti sport a néptánc”. A táncművész saját bevallása szerint arra a legbüszkébb, hogy egy új magyar táncstílust alkotott meg, amely a magyar néptánc alapjaira épül, de látványosságában, extrémitásában már napjaink emberét szólítja meg.