Európa rangos koncerttermei, színházai és művészeti központjai - az amszterdami Concertgebouw, a brüsszeli Bozar vagy a ljubjanai Cankarjev dom - vettek részt abban a Magyarországról induló kezdeményezésben, amely a kultúrafogyasztási szokásokat vizsgálta.
A szakembereknek az idősebb látogatói bázis és a digitális felületeket használó, új kultúrafogyasztó generáció közötti szakadék fölött kell egyensúlyozniuk,
szem előtt tartva az eltérő igényeket és kommunikációs csatornákat – ismertette Kovács Ágnes, a Crane marketingszakértője, a kutatás vezetője.
Hozzátette: „A frissebb, nyitottabb intézményi imázs közvetítéséhez viszont legtöbb esetben sem a szükséges büdzsé, sem a viszonyítási alapot jelentő kutatási adatok nem állnak rendelkezésre. Maguk a kultúrafogyasztási szokások is megváltoztak az elmúlt években – több az ad hoc vásárlás, más az információk forrása és túlnyomó többségbe kerültek a digitális tartalmak is.”
A marketingszakember a CULTURE.CRANE SURVEY 2015 eredményeit a rotterdami Classical:NEXT konferencián oszthatta meg számos érdeklődővel.
A felmérés megállapításai egybecsengenek Martin Hoffmann, a Berlini Filharmonikusok intendánsának megnyitó beszédével, melyben elhangzott, hogy – ugyan nem szabad magára hagyni a jelenlegi törzsközönséget, de emellett – tudni kell újítani és megújulni, hogy az új koncertlátogató generáció közelebb kerüljön a művészethez.
A Classical:NEXT a világ egyik legjelentősebb szakmai konferenciája, melyen 2015-ben olyan ismert intézmények és cégek vettek részt, mint a Metropolitan Opera, a Carnegie Hall, a Berlini Filharmonikusok, a Universal Music Group vagy a Spotify. Az évente megrendezett esemény célja, hogy bemutatókoncertek, zenei kiadók és terjesztők kiállítása, konferencia-előadások, pódiumbeszélgetések és személyes találkozók keretében megvitassa a kulturális szektor mozgatórugóit és trendjeit.
***
A Crane digitális marketing- és CRM-ügynökség 2005-ös alapítása óta adatbázis alapú, integrált kommunikációs és CRM-szolgáltatásokat nyújt hazai és multinacionális ügyfelek számára magyarországi központtal, Európa 14 országában. A többszörösen díjnyertes, legutóbb a Content Marketing Award fődíját elnyerő ügynökség ügyfelei közé tartozik többek közt a MasterCard, az Opel, a Magyar Telekom, a Fotex-Ofotért, valamint a Művészetek Palotája.