Nem úgy fogy a kultúra, ahogy régen

kultúrafogyasztás
Visitors admire displayed art work during the exhibition "It's not only Rock 'n' Roll, Baby!" in the Bozar museum on June 20, 2008 in Brussels. The exhibition brings a series of works by musicians from the 1970s to our days. AFP PHOTO/BELGA/ERIC LALMAND/BELGIUM OUT
Vágólapra másolva!
A hagyományos jegypénztárak szerepe erősen csökken, a fiatalokat pedig már szinte csak online csatornákon lehet elérni, legalábbis ez derült ki a digitális marketinggel foglalkozó Crane friss felméréséből.
Vágólapra másolva!

Európa rangos koncerttermei, színházai és művészeti központjai - az amszterdami Concertgebouw, a brüsszeli Bozar vagy a ljubjanai Cankarjev dom - vettek részt abban a Magyarországról induló kezdeményezésben, amely a kultúrafogyasztási szokásokat vizsgálta.

szem előtt tartva az eltérő igényeket és kommunikációs csatornákat – ismertette Kovács Ágnes, a Crane marketingszakértője, a kutatás vezetője.

Egyre nagyobb a szakadék a kultúrafogyasztó generációk között Forrás: AFP/Eric Lalmand

Hozzátette: „A frissebb, nyitottabb intézményi imázs közvetítéséhez viszont legtöbb esetben sem a szükséges büdzsé, sem a viszonyítási alapot jelentő kutatási adatok nem állnak rendelkezésre. Maguk a kultúrafogyasztási szokások is megváltoztak az elmúlt években – több az ad hoc vásárlás, más az információk forrása és túlnyomó többségbe kerültek a digitális tartalmak is.”

Tudni kell újítani és megújulni

A marketingszakember a CULTURE.CRANE SURVEY 2015 eredményeit a rotterdami Classical:NEXT konferencián oszthatta meg számos érdeklődővel.

Tudni kell újítani és megújulni Forrás: AFP/Remko De Waal

A felmérés megállapításai egybecsengenek Martin Hoffmann, a Berlini Filharmonikusok intendánsának megnyitó beszédével, melyben elhangzott, hogy – ugyan nem szabad magára hagyni a jelenlegi törzsközönséget, de emellett – tudni kell újítani és megújulni, hogy az új koncertlátogató generáció közelebb kerüljön a művészethez.

A Classical:NEXT a világ egyik legjelentősebb szakmai konferenciája, melyen 2015-ben olyan ismert intézmények és cégek vettek részt, mint a Metropolitan Opera, a Carnegie Hall, a Berlini Filharmonikusok, a Universal Music Group vagy a Spotify. Az évente megrendezett esemény célja, hogy bemutatókoncertek, zenei kiadók és terjesztők kiállítása, konferencia-előadások, pódiumbeszélgetések és személyes találkozók keretében megvitassa a kulturális szektor mozgatórugóit és trendjeit.

***
A Crane digitális marketing- és CRM-ügynökség 2005-ös alapítása óta adatbázis alapú, integrált kommunikációs és CRM-szolgáltatásokat nyújt hazai és multinacionális ügyfelek számára magyarországi központtal, Európa 14 országában. A többszörösen díjnyertes, legutóbb a Content Marketing Award fődíját elnyerő ügynökség ügyfelei közé tartozik többek közt a MasterCard, az Opel, a Magyar Telekom, a Fotex-Ofotért, valamint a Művészetek Palotája.