A turné keretében a magyar zongoraművész Haydn, Schumann, Janácek és Chopin darabokból összeállított szólóestet adott Minneapolisban, Vancouverben, Philadelphiában, New Havenben és a New York-i Carnegie Hallban. Washingtonban kétszer lépett fel szólistaként, egyszer pedig két magyar partnere mellett triókban: a hegedűs Baráti Kristóf (vele készült interjúnk itt) és a csellista Várdai István társaságában Beethoven, Dvorák és Brahms műveit játszották. Várdai Istvánnal készített interjúnkat itt olvashatja.
A nagysikerű vancouveri hangverseny kritikusa kiemeli, milyen szerencsés a kanadai nagyváros, hogy rövid időn belül három olyan kivételes zongoristát hallhat, mint Schiff András, Richard Goode és Várjon Dénes. Chopin híres b-moll Scherzójának előadásáról írva úgy véli, hogy
Várjon fantasztikus játéka a nemrégen ugyanebben a sorozatban fellépő Murray Perahiáét is felülmúlta.
Az egyik legrangosabb nemzetközi komolyzenei internetes kritikai fórum, a Seen and Heard International kritikusa, Bernard Jacobson hosszan ír Várjon különleges tempó- és időérzékéről: „Schumann Fantáziája gondosan frazeált volt,
hol finom, hol briliáns, ahogy a zene megkívánta,
ügyelve a csendekre – a darabot megszakító szünetekből Várjon sohasem csípett le, de azt sem engedte, hogy aláássák ennek a csodálatos darabnak a folyamatosságát.”
A New York Times február 17-i számában „Egy látogató Európából letette a névjegyét” címmel Vivien Schweitzer számol be Várjon a Carnegie Hallban adott koncertjéről. A kritikus hosszasan dicséri Várjon
elegáns, szenvedélyes és technikailag makulátlan”
előadását. „Megnyerő művészete felülmúlja több, a Carnegie Hall nagy színpadán megforduló nagynevű sztárét” – írja.
Beszámolóját azzal zárja, csak remélni lehet, hogy Várjon mielőtt újra fellép New Yorkban. Erre hamarosan sor is kerül: a magyar zongoraművész legközelebb 2017 májusában a Lincoln Centerben lép fel New Yorkban.