Hopp-Halász Károly Pécsen, a művészeti gimnáziumban érettségizett 1965-ben. Majd 1968-ban a Pécsi Iparművészeti Stúdióban szerzett diplomát, ezután Pécsen, majd 1979-től Pakson dolgozott, ahol létrehozta a Paksi Vizuális Kísérleti Művésztelepet. 1991-tól A Paksi Képtár alapító igazgatója volt, 1972-ben Kasselba, 1978-ban Kölnbe és Amszterdamba utazott tanulmányútra.
Azok közé az alkotók közé tartozott, akik nem valamelyik művészeti egyetem elvégzése után indultak el az alkotói pályán, hanem főleg önálló, öntörvényű, tudatos alkotói tevékenységük révén,
a szakma későbbi elismerésével váltak művésszé.
Számos egyéni kiállítása volt Magyarországon és külföldön egyaránt, Amszterdamban a video-művészetet tanulmányozta, és 1978-ban ott készítette el Transition című videó-művét is. Festészetének alakulását jelentősen
meghatározták az akció, a performance és a body art munkák, főleg a lábbal taposott képek.
A dunaújvárosi Acélszobrász Alkotótelepen 1981-ben és 1985-ben készítette el és fejlesztette tovább a korábban már tervek szintjén meglévő minimál plasztikáit, az 1980-as évek második felében pedig festészetében az új-geometria problémakörével foglalkozott a plasztika, installáció és fotóhasználat együttes lehetőségeit ötvözve.
Művészetét az 1990-es évektől is
a kutató, kísérletező, új lehetőségeket feltáró alkotói tevékenység jellemezte.
1979: Kiváló Munkáért kitüntető jelvény a Magyar Népköztársaság Minisztertanácsától
1981: A Magyar Népköztársaság Művészeti Alapjának különdíja
1988: Dicséret az eredményes munkájáért a művelődési minisztertől
1996: A Magyar Köztársasági Érdemrend kiskeresztje
1997: Soros Alapítvány képzőművészeti ösztöndíj
2006: Munkácsy Mihály-díj