Ki ez a nő, aki kiejtette Király Viktort?

Sminkelj úgy, mint Gwen Stefani! trend
Vágólapra másolva!
Véget ért egy álom. Gwen Stefani amerikai énekesnő és divatikon kiejtette Király Viktort az amerikai Voice-ból, ezzel emberek százezreinek törte össze a szívét, és okozott hatalmas csalódást. A nevével gyakran lehetett találkozni a bulvárhírekben, és mostanában ismét előkerült a zenei hírekben is. De ki is az a Gwen Stefani, aki miatt a világraszóló magyarokról álmodozók most legfeljebb csak bosszúsan forgolódhatnak az ágyban? Öt plusz egy klipen keresztül mutatjuk be az énekesnőt és a karrierjét. 
Vágólapra másolva!
Az énekesnő nincs mindig jó passzban Forrás: Northfoto

Az amerikai Voice-ban egész sokra vitte Király Viktor, akit Gwen Stefani vett a pártfogásába. Az énekesnő végül sírva kért bocsánatot, mert nem őt vitte tovább a műsorban. Stefani a kilencvenes években még ska-punk számokra dobálta magát, később szintis dalokat írtak a No Doubttal, majd beindította a szólókarrierjét, divatmárkát alapított, saját parfümje lett, és kisebb-nagyobb filmes szerepléseket is vállalt. Az életét viszont végig meghatározta a családalapítás iránti vágya és a férfiakkal való kapcsolata, amikről nem félt énekelni sem.

Öt klip és történet Gwen Stefaniról.

Az első siker: Don't Speak

A No Doubt 1986-ban alakult, de az első két albumuk alig érdekelt valakit. Az első lemezükből körülbelül 30 ezer példányt adtak el, és bár a másodikra sikerült megháromszorozni az eladást, ez így is nagyon kevés volt az amerikai piacon. A százezres eladás a kilencvenes évek elején

még Magyarországon is legfeljebb csak platinalemezt ért volna.

A No Doubtnak a harmadik lemezen szereplő Don't Speak hozta meg az áttörést, amit harmadik single-ként adtak ki róla.

A számot Gwen Stefani írta a bátyjával, Eric Stefanival, aki egyébként a zenekarba is meghívta őt vokálozni annak 1986-os indulásakor. A Don't Speak Stefani szakításáról szól az együttes basszusgitárosával, Tony Kanallal, akivel hét évig jártak. A kapcsolatnak állítólag Kanal vetett véget, miközben Stefani már családot szeretett volna. Az együttes is majdnem ráment a szakításukra, később azonban Kanal segített az énekesnőnek szólóalbumainak írásakor.

1996-ban ez volt legtöbbször lejátszott dal az amerikai rádiókban, és versenyben volt a Grammy-díjátadón többek között a legjobb dal kategóriájában is. Érdekesség, hogy a modern rockdalokat soroló slágerlistán a Don't Speak majdnem kiütötte az énekesnő későbbi férje, Gavin Rossdale együttesének dalát az első helyről. A korábban ska-punkot játszó együttest ezzel rögtön meg is gyűlölték a rajongói,

viszont kapott helyettük egy rakás újat.

Életutak találkozása: Luxurious

Az együttes következő két albumával megint csak kisebb sikereket tudott elérni, bár ennek az is az oka lehetett, hogy folyamatosan változott a zenei stílusuk. A zenéjükbe kerültek bőven new wave-es, reggae-s és dancehallos hatások is. Stefani állítása szerint azért vágott bele a szólókarrierbe, hogy elmerüljön a popzenében, és mert belefáradt abba, hogy megpróbálja

meggyőzni a világot a tehetségéről és művészi mélységeiről.

A Luxurioust Stefani korábbi barátjával, Tony Kanallal írta együtt. Az énekesnő nagyon rosszul tűrte, hogy rengeteg művésszel, dalszerzővel és producerrel kell együtt dolgoznia, úgyhogy egyik nap Kanal áthívta magához lazítani egy kicsit, hátha köztük jobban megy a munka. Nem alakultak sokkal jobban a dolgok, csak bámulták egymást, és azon merengtek, hogy tényleg írhatnának együtt is dalok, az ihlet viszont nem érkezett.

Néhány hónappal később viszont kisimult minden,

elkezdték összerakni a Luxurioust, amihez Nellee Hooper javasolta, hogy alapként használják az Isley Brothers 1983-as Between The Sheets című számát. Ő dolgozott már együtt Smashing Pumpkinsszal, a U2-val és Sinead O'Connoral is. A dal elején egyébként Gavin Rossdale beszél franciául, akivel korábban már össze is házasodtak.

Jönnek a hisztik: What Are You Waiting For

Amikor Gwen Stefani hazaért a No Doubt-os Rock Steady turnéjáról, a kiadó felhívta, hogy Linda Perry, a 4 Non Blondes énekesnője várja a stúdióban, és azt mondja, szedje össze magát, mert csak néhány napja van arra, hogy vele dolgozzon. Perrynek elég sajátosan sikerült ráerőltetnie magát Stefanira: a 2003-as Grammy-díjátadón játékosan fojtogatni kezdte, és azt mondta, csak akkor engedi el, ha írnak együtt néhány dalt. Stefani vonakodva beleegyezett a dologba.

Az énekesnő a turné végére teljesen kimerült, ki volt borulva, hogy hosszú ideje nem látta már a férjét, ráadásul ódzkodott is az együttműködéstől, mert nem hitte, hogy Perry képes jól táncolható popszámokat írni.

Össze is omlott, amikor megtudta, hogy Perry a stúdióban várja őt.

A munka eleinte persze nem is működött köztük, Stefani leblokkolt, csak egy pocsék szerelmes számot sikerült összerakniuk, amit ki is dobtak az albumról. Perry viszont időközben belekezdett egy másik dalba is, amit megmutatott Stefaninak, hogy felvidítsa. Az énekesnőnek rögtön megtetszett a szám, ebből lett aztán a What Are You Waiting For, amiben nyíltan énekel a szólóalbumával kapcsolatos kétségeiről, az ihlethiányról és a rá nehezedő nyomásról.

Család és karrier: The Sweet Escape

Első szólólemeze, a Love. Angel. Music. Baby. után Stefani vissza szeretett volna térni a No Doubtba. A karrierje csúcsán lévő

Pharrell Williams győzte meg arról,

hogy a stúdióban hagyott ötletekből csinálják meg az album folytatását. Stefani legfeljebb egy EP-t adott volna ki, vagy a DVD-kiadáshoz használta volna fel őket extraként.

A döntés felemásan sült el, mert bár az album valamivel modernebb lett, feleannyian vették, mint a korábbi lemezt. Az album legnagyobb slágere a második single-ként kiadott Sweet Escape lett, ami az amerikai slágerlista ötödik helyéig vitte, de ez jött össze könnyen. A kiadó nagyon szerette volna, ha Stefani együtt dolgozna az akkor berobbanó Akonnal, el is küldték az énekesnőnek a bemutatkozó lemezét, aki végül hosszas unszolásra beleegyezett a munkába.

Időközben viszont megszületett Stefani hőn áhított gyereke, teljesen bele is feledkezett az anyaságba, és lemondta a közös munkát, mondván, hogy nem akar valakivel együtt dolgozni, akit nem ismer. A kiadó főnöke hívta fel, hogy mindent mást lemondhat az életében,

ezt az egyet leszámítva.

Itt tartunk most: Used To Love You

Gwen Stefaninak és Gavin Rossdale-nek három közös gyereke született. Néhány hónappal azután viszont, hogy az énekesnő világra hozta harmadik gyereküket, Apollo Bowie Flynn Rossdale-t, idén augusztusban beadta a válókeresetet

az ilyenkor szokásos kibékíthetetlen ellentétekre hivatkozva.

A válást végül októberben mondták ki. Nem sokkal később Stefani bejelentette, hogy járnak voice-os zenész kollégájával, Blake Shelton countryzenésszel. A férfi is idén nyáron vált el a feleségétől, Miranda Lamberttől, miután tíz évig együtt voltak. Ahogy a Quarton már beszámoltunk róla, Stefani azóta kihozott

egy nagyon őszintének szánt klipet,

amiben folyamatosan a sírással küszködik.

A Used To Love You kezdése szerint Stefani még mindig nem tudja elhinni, hogy szakított a férjével, de végül arra a következtetésre jut, hogy mégis csak ő volt a legjobb dolog, ami a férfival történhetett, és jól nézze meg, mit vesztett el. Az énekesnő 2006-ban adta ki a Sweet Escape-et, mostanában viszont arról beszélt, hogy készen áll egy következő album kiadására, sőt rögtön kétlemeznyi anyaga is van.

+1 Budapesten forgatott klip: Early Winter

Az énekesnőnek nem teljesen ismeretlen Magyarország, nemcsak koncertezett Budapesten, hanem az Early Winter című dalához

a Nyugati pályaudvaron forgattak le több jelenetet.

Ezenkívül forgattak még hozzá Milánóban és Prágában is, de ez esetünkben lényegtelen. A videót Sophie Muller rendezte, és Stefani második albumát kísérő turnéján vették fel a szakadt vonatos képeket még 2007-ben.