[origo] címlap24 órakomment.huvidea[freemail]iWiW

[origo] motor> !ALROVAT_NEVE

autó címlap Forma-1 Garázsmenet Tesztek Videók Retro Mobil Új Peugeot 308 (x)
motortesztkülsőEurofighter TyphoonPiaggio

A kis vagány - Piaggio Typhoon X

2005.05.18., 8:34|Utolsó módosítás:2005. 05. 19., 11:34|

A könnyű kis robogó vagány külsejére nem cáfol rá pici, de mérges szíve. A kis vagány a suli nyakigláb kamaszainak is kényelmes, és kedvező ára miatt a szülők pénztárcáját sem terheli túl.

KÉPGALÉRIA

Linktár

Piaggio-linkgyűjtemény

JÁTSSZ ONLINE!

Első pillantásra olyan kis semminek tűnt - legalábbis nekem - a Typhoon. Sima kék fényezés, egyszerű vonalvezetés. Egyedül a két ballonos gumi feltűnő. Később azonban megkedveltem a természetben megszokottnál több orrlyukkal bíró kacsacsőrszerű orrot és a duplalámpás hátsót. Jó, jó, később sem jöttem tűzbe, ha ránéztem, de a vagány forma mégis jó érzéseket kelt az emberben, pláne ha már ment is vele. A tesztelt példányon sárga indexek voltak, de - a kereskedésben és a reklámfotókon - láttam ütősebb kinézetű, fehér színű indexburákkal is.

Ráülve feltűnő, hogy kis robogóhoz mérten nagy rajta a lábtér, a kormány teljesen behajlítva sem ütközik még az átlagnál kissé magasabb termetű férfiak térdébe sem, ahogy erre - a jóindulattal átlagos méretű - tesztelő figyelmét felhívta egy nyakigláb fiatal ismerőse. Úgy tűnik, az olasz tervezők rájöttek: manapság már magasabbra nőnek a kamaszok, mint régebben. Az üléspozíció ugyanakkor nincs az egekben, álló helyzetben kényelmesen tartható egyensúlyban két lábbal a kis robogó. Annál is inkább, mivel egy könnyű gépről van szó, 75 kilogramm önsúllyal.

Forrás: [origo]A kis súly a kezelhetőségnél és a menettulajdonságoknál is előnyt jelent, a masina könnyedén fordul ívre, vígan gyorsulgat, és ahhoz képest, hogy egy kis ötvenes blokk dolgozik benne, majdnem hetvennel lehet vele repeszteni. A végsebesség azonban nem elsősorban a kis súlynak köszönhetően ilyen nagy. A tesztelt példányból egyszerűen kivették a fojtást, igaz, semmi egyéb beavatkozást nem végeztek rajta. Ha lenne rajta egy sportdob, némi variálás a variátorral és sportlégszűrő, vígan verné a nyolcvanat is - persze csakis megfelelő jogosítvánnyal rendelkező motoros alatt, levizsgáztatva.

A vagány külsőre tehát nem cáfol rá morcos kis szíve, alapjáraton kimondottan harcias repedtfazék-hangokat ad ki a gyári kipufogó. A gázt tövig csavarva rekedtes visítással indul meg a gép, és vehemensen gyorsul egészen körülbelül 40 kilométer per óráig. Onnan már visszavesz a tempóból, de azért igyekszik, egészen a 65-70 kilométer per órás végig, ami egy kis kormány mögé bújással akár 75-80-ig is kitolható (na jó, enyhe lejtőn). Vicces a ballonos gumik által kiadott hang. Engem a bütykös terepgumikkal a városba merészkedett Lada Nivák búgására emlékeztetett, csak kissé halkabb volt.

Címlapsztori»

Forrás: www.wavetrophy.com Kár a benzinért: így fest egy külföldi túra villanyautókkal A villanyautók létezésén manapság már senki nem lepődik meg, 112 elektromos jármű egyszerre viszont még Svájcban sem mindennapi látvány. A világ legnagyobb elektromos ...
    Forrás: Fisker Ezzel a kocsival vernék le a Teslát Henrik Fisker nem adja fel, újabb alternatív hajtású autóval próbálja megingatni a Teslát. Az EMotion sokat változott az első grafikákhoz képest, pár perces töltést ígér.

Legolvasottabb cikkek

hirdetés

Olvasnivaló

Forrás: AFP/Alexander Joe Tíz percig tartott a per Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Forrás: Ruben van der Vleuten Saját útját filmezte végig egy csomag Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Forrás: MTI/Marjai János Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.

További adatok » Időjárás »

Impresszum Médiaajánlat Adatkezelési Szabályzat Az ORIGO kiadója a New Wave Media Group Zrt. © Minden jog fenntartva.