[origo] címlap24 órakomment.huvidea[freemail]iWiW

[origo] motor> !ALROVAT_NEVE

autó címlap Forma-1 Garázsmenet Tesztek Videók Retro Mobil Új Peugeot 308 (x)
Tóth ImreRossimotorsportMotoGPkategóriaVendégszoba

Tóth Imre: Profinak érzem magamat

2006.09.29., 14:32|Utolsó módosítás:2006. 10. 02., 14:33|

A gyorsaságimotoros-világbajnokság 125 köbcentis kategóriájában versenyző Tóth Imre válaszolt olvasóink kérdéseire a Vendégszobában.

Forrás: [origo]

KÉPGALÉRIA

Hirdetés

JÁTSSZ ONLINE!

Akárcsak Talmácsi Gábor, Tóth Imre is hosszú évek óta résztvevője a gyorsaságimotoros-vb nyolcadliteres géposztályának, ahol idén is Apriliával áll rajthoz. Imre elmondása szerint az édesapja által vezetett Team Toth jelenleg nem hozza a célként kitűzött eredményeket, de bízik abban, hogy jövőre egy erősebb motorral és profibb szerelőgárdával már a középmezőnyből kiemelkedve, pontszerző helyeken tud majd végezni.

- Szia Imre, elmondanád milyen versenyszámokban versenyzel és, hogy milyen eredményeid vannak?
- A gyorsaságimotoros világbajnokság 125 köbcentis kategóriájában indulok. Idén 17 futam van, ebből 15-ön már rajthoz álltam. A legjobb eredményem eddig egy 9. hely volt.

- Milyen érzés a profik között versenyezni?
- Nagyon jó! Már 5 éve versenyzek itt, egyre több szurkoló van és így egyre inkább profinak érzem magamat.

- Tamlácsi Gáborral milyen a viszonyotok?
- Jó a viszonyunk, igazából csak kint tartjuk a kapcsolatot, de ott tényleg semmi bajunk egymással.

- Hány évesen érdemes elkezdeni ezt a sportágat?
- Akik a világbajnokságon szerepelnek, azok mind nagyon korán elkezdték, de én is négy és fél évesen már motoroztam, úgyhogy minél hamarabb annál jobb!

- Az szeretném kérdezni, hogy egy motort ugye megvesz az ember, és mennyi mindent kell vele csinálni, míg lehet vele versenyezni?
- Ezeket a versenymotorokat a gyárban vesszük és igazából csak a fogyóalkatrészeket kell hozzá megvenni, mint például a dugó, henger, főtengely stb.

- Nem akarsz átmenni a MotoGP-be?
- A legtöbb versenyzőnek ez a célja, de addig még sok víznek le kell folynia a Dunán...

- Azt szeretném kérdezni, hogy honnan kaptad a kedvet a motorozáshoz?
- Ez nehéz kérdés, négy és fél évesen én akartam elkezdeni. A családban senki sem csinálta ezt a sportot, és igazából édesapám is azt akarta, hogy focizzak. Volt egy lábbal hajtós motorom és én nem akartam róla leszállni, hogy miért azt én sem tudom, de innen indult el az egész és nem bántam meg!

Forrás: Team Toth- Hol lesz a következő versenyetek?
- Portugáliában, Estoril-ban október 15-én.

- Arra lennék még nagyon kíváncsi, hogy nehezen vagy könnyen tanultál-e meg motorozni?
- Amikor ez első kétkerekű benzines motort kaptam, akkor a motor hátuljába botot szúrtak és úgy tanultam meg. Apu futott utánam, de sokáig nem bírta és akkor mentem egyedül.

- Nagyobb motorra hány éves korodban tértél?
- Mindig betartottuk a korhatárt, például 5-8 éves koromig 50 köbcentis automata és váltós motorom volt, utána jött a 80 köbcentis kategória és 12 éves korom óta 125 köbcentisekkel versenyzek. Természetesen tervezem, hogy feljebb lépjek a 250 köbcentis kategóriába.

- Szia Imi, 1 évben hány hónapot töltesz itthon?
- Augusztusban van 3 hét szünet, általában ilyenkor 2 hetet itthon vagyunk, meg a decembert, a többit meg utazással, versenyzéssel töltjük. Szerencsére a versenyek úgy vannak kitalálva, hogy egy hét kinn, egy hét itthon, szóval ha összesítünk körülbelül 6 hónap kinn 6 hónap itthon.

- Hogy jut időd ennyi munka után a családodra?
- Mivel apu a csapattulajdonos, anyu meg néha szokott jönni a húgommal, ezért látjuk egymást.

- Lehet pénzt keresni ezzel?
- Magyarországon nagyon nehéz szponzort találni, úgyhogy az elején még sajnos saját pénzből kell csinálni, de előbb-utóbb reméljük beérik, mint ahogy a kinti nagy csapatok is.

- Anyagilag megéri?
- Hosszú távon meg fogja érni, legalábbis bízunk benne, egyelőre nem.

 

Címlapsztori»

Forrás: Retro Mobil Czetka vagy MZ helyett, a német csodagazdaságból - NSU Maxi 175 bemutató Egyre kevesebben ismerik a márkát, pedig a német NSU az ötvenes években a világ legnagyobb motorkerékpár-gyára volt. A legendás 250-es Max kistestvérét próbáltuk ki, ...

Legolvasottabb cikkek

hirdetés

Olvasnivaló

Forrás: AFP/Alexander Joe Tíz percig tartott a per Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Forrás: Ruben van der Vleuten Saját útját filmezte végig egy csomag Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Forrás: MTI/Marjai János Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.

További adatok » Időjárás »