[origo] címlap24 órakomment.huvidea[freemail]iWiW

[origo] motor> !ALROVAT_NEVE

autó címlap Forma-1 Babetta-blog Garázsmenet Tesztek Videók Retro Mobil Új Peugeot 308 (x)
Címkék:Hornet,teszt,motor,Honda

Kigyúrva - Honda CB 1000 R teszt

Nógrádi Attila|2008. 05. 23., 15:31|Utolsó módosítás:2008. 05. 23., 16:29|

Széles vállaival, futurisztikus formájával és selymesen járó, mégis bitang erős blokkjával tör utat magának a csupasz ezres izombringák között a Honda teljesen új CB 1000 R nevű modellje. A kilencszázas Hornet utódjának számító motort külsejével ugyan megoszthatja a nagyérdeműt, ám aki eljut odáig, hogy felkapaszkodik a nyeregbe, onnantól kezdve csak vigyorogni fog.

Forrás: [origo]

A kipufogó sajnos kitakarja a gyönyörű hátsó felnit
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Aki kijárta a CBF 500 vagy 600 nyergében az általánost és elvégezte a hatszázas Hornettel a középiskolát, felsőbb szintre léphet, melynek neve CB 1000 R. Igen, bár a nevéből nem derül ki, ez a bringa tölti be a kilencszázas Hornet helyén keletkezett űrt, amely szerepel ugyan még a Honda idei árlistáján, ám a néhány raktáron maradt példány után már nincs utánpótlás, az idő és a környezetvédelmi normák szépen nyugdíjba küldték a 2002-ben bemutatott modellt. Ami a CB 1000 R külsejét illeti, annyit mindenképpen illik tudni róla, hogy tehetséges olasz kezek vetették papírra a motor formáját, amely nagyban hajaz a tavaly megismert hatszázas Hornetre, ám annál jóval vadabbra sikerült. A kihegyezett lámpa és az élekkel szabdalt tank egyértelművé teszi, hogy itt bizony egy húsevővel van dolgunk, nem pedig egy lassan kérődző, méretes fűcsomókat felböfögő zsákmányállattal. A tesztmotor spenótzöld-metál (hivatalos nevén Dragon Green Metallic) színe nagyon szépen kiemelte a formai finomságokat és domborulatokat a tank és az oldalidom környékén, viszont esztétikailag némileg vitatható (ám annál praktikusabb) a benzintankra felkúszó fekete műanyag védőborítás. Ez igaz, hogy ronda, cserébe viszont nem karcoljuk össze a tankot, ráadásul a combunk sem csúszkál a fényezett elemeken és jól meg tudunk támaszkodni rajta egy-egy rövidebbre vett féktávnál. Amilyen tömzsi és szteroidoktól duzzadó a motor eleje, olyan légiesre sikeredett a hátsó rész, igazi kigyúrt ficsúr benyomását keltve, aki csak a bicepszre koncentrál, de a pipaszár lábak már nem zavarják.

Forrás: [origo]

Nem éppen utasbarát megoldás, de legalább van kapaszkodó
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

A farokidom olyan picike, hogy fullánkszerűen mered hátrafelé, utasnak csak végszükség esetén szabad felülni a falatnyi párnára, de azért a Honda mérnökei szánalomból két kis kapaszkodót elrejtettek az ülés alatt, rajtuk ne múljon semmi... Ha már idáig eljutottunk, vessünk egy pillantást a CB 1000 R egyik legszebb és legcsúnyább legvitathatóbb elemére, a gyönyörű egykarú lengővillára és a motor hasa alól kitüremkedő négyszögletes kipufogóra. Az egykarú megoldásnak köszönhetően teljes pompájában láthatjuk a dobócsillag formájú felnit, a képbe csak a kipufogódob lóg bele egy kicsit, reménykedjünk, hogy a tuningipar kitalál valami kisebb megoldást, nem lenne rossz például egy GP-stílusú diszkréten előkanyargó kis trombita. Ez utóbbival ráadásul egy kicsit öblösebbé is válhatna a CB 1000 R amúgy nagyon visszafogott orgánuma, amely alapján el sem hiszi az ember, hogy ezer köbcenti dolgozik alatta. Bosszantó apróság, hogy - akárcsak a hatszázas Horneten - lemaradt a sárhányó a hátsó kerékről, így a gumi által felhordott por, sár, kavics és víz pont a hátsó rugóstagra kenődik, a maradék pedig a motoros hátán landol.

Forrás: [origo]

Az üléspozíció közel tökéletes
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Az üléspozíció kellemesen magas, az én 187 centimmel nagyon élveztem, hogy nem kell gubbasztani a motoron, a kormány elhelyezése ugyancsak nagyon eltalált, minden rögtön kézre állt, olyan érzésem volt, mintha csak rám szabták volna a masinát. A gyújtás ráadásával életre kel a három különálló digitális kijelzőből álló műszerfal, amit napsütésben kissé nehéz leolvasni, nekem főleg a digitális fordulatszámmérő apró számaival gyűlt meg a bajom, kár hogy így túltervezték, a kisebb Hornet műszerfala ide is jó lett volna. Némileg ellentmondásos, hogy az űrtechnikát idéző kijelzők körül ős öreg kapcsolók trónolnak a kormányon, ilyeneket már jó néhány éve látni különböző Hondákon, nyilván még van pár raklapnyi raktáron, izgatottan várom, hogy mikor fogy már el végre.

Címlapsztori»

Forrás: Koncz Dávid - Origo Ha kevesebbet fogyasztana, olajkút lenne - Seat Leon ST 1.6 TDI-teszt Mennyit fogyaszt? Öt litert. Mennyire izgalmas? Nem nagyon. A Seat Leon kombi ennek ellenére méltatlanul alulértékelt - csak sajnos nem árban.
    Fotó: Gulyás Péter Megnéztük az új Opel Corsát A budapesti statikus bemutatón új Corsa vezető dizájnere elárulta, hogy mire kellett ügyelni a tervezéskor, és, hogy melyik részét volt a legnehezebb megalkotni.
    Forrás: Porsche Bemutatjuk az Év Autóit - 2. rész Az 1973-as olajválság a korszak Év Autója választásaira nem igazán hatott, hiszen benzinzabáló V8-as limuzinok és sportkocsik épp úgy elnyerhették a díjat, mint ...
    Fotó: Karner Miklós - Retro Mobil Ladák a haza szolgálatában Számtalan Ladát mutattunk már be, de olyat még egyet se, ami egykori állami szolgálati autó lett volna mindenféle kisegítő berendezéssel felvértezve. Hiánypótlásnak most ...
    Fotó: Nógrádi Attila Egy újabb érv a kapuzárási pánikra Kérdések helyett egy olcsó nyitott autó tervével érkezett interjúzni a Mazdához egy amerikai újságíró. Ott ráharaptak az ötletre, és 1989-re megépítették a MX-5-öt, ...
    Forrás: Fiat Ezek az autók voltak koruk legjobbjai Idén 50. alkalommal ítélték oda a legrangosabb európai autós díjat, az Év Autóját. Ennek örömére hatrészes sorozatban mutatjuk be az eddigi összes győztes típust. Az ...
    Forrás: Flickr/lozwilkes Nem az igazi, ha 120-nál lemarad a bringa Tetőre, ötödik ajtóra vagy vonóhorogra is lehet rögzíteni a biciklitartókat, de épp azt rontják le, amin az autógyárak évtizedek óta lázasan dolgoznak: a biztonságot ...

24 óra hírei

16:40 A Real megegyezett a Napolival Cavaniról
16:33 Miniszterekhez kerül az uniós pénzosztás
16:32 Mégis elkészül az első tesztre az új Red Bull

Legolvasottabb cikkek

hirdetés

Olvasnivaló

Forrás: AFP/Alexander Joe Tíz percig tartott a per Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Forrás: Ruben van der Vleuten Saját útját filmezte végig egy csomag Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Forrás: MTI/Marjai János Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.

További adatok » Időjárás »

Impresszum Médiaajánlat Adatkezelési Szabályzat Az ORIGO kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva.