Aprilia-győzelem az ezres sportmotorok harcában

Vágólapra másolva!
Idén némileg változott a legnagyobb európai motoros újságok által szervezett Masterbike nevű megmérettetés, mert egy új kategóriában eresztették egymásnak a legújabb ezres sportmotorokat. A Master Superbike nevű viadalt az Aprila RSV4 nyerte.
Vágólapra másolva!

Az idei Masterbike összehasonlító versenyt rendhagyó módon az egyes kategóriákban külön-külön rendezték meg. A hatszázas kategóriát már korábban megnyerte a felfrissített Triumph 675 Daytona, míg az ezres négyhengeres kategóriát az új GSXR 1000-es. A V2-es kategóriát nem rendezték meg, helyette Misanóban a Mastersuperbike derbire került sor, ahol összeeresztették az egész ezres mezőnyt.

Ennek elsősorban az volt az oka, hogy sem az új Aprilia RSV4-et, sem pedig a BMW S 1000 RR-t nem akarták kihagyni a versenyből. Végül ez a cél csak félig teljesült, a BMW ugyanis csak nyártól lesz elérhető és a bajorok nem vállalták a megmérettetést. A szabályokban fontos változás volt, hogy ezúttal minden gyártó a saját választása szerinti, utcán is engedélyezett, sportgumit tehetett a motorjára, slicket és kifejezetten pályagumit tehát ezúttal sem. Csak az érdekesség kedvéért: a Yamaha Michelint használt, a Honda és a Suzuki Bridgestone-t, míg az olaszok Pirellit.

A nyolc szupersportgépet (Aprilia RSV4, Suzuki GSXR, Ducati 1198, Yamaha R1, KTM RC8, Honda CBR 1000 RR, Kawasaki ZX10R, MV Agusta F4) a misanói versenypályán eresztették egymásnak, ahol szokás szerint nem csupán a köridőket mérték, hanem különböző szempontok szerint pontozták őket a különböző országokból hívott újságírók és versenyzők. Külön-külön értékelték, az erőforrást, a váltót, a fékeket, az ergonómiát és a kezelhetőséget, valamint a szubjektív benyomás is szerepet kapott. A köridők alapján az Aprilia bizonyult a leggyorsabbnak, ami egy teljesen új modell esetében különösen jó eredmény, az meg már csak hab a tortán, hogy a pontversenyben is az RSV4 győzött egy hajszállal a Suzuki GSX-R előtt. A pontverseny harmadik helyén a Ducati és a Honda végzett, ez utóbbi érdekessége, hogy az új elektronikus ABS-szel szerelt tesztmotor vett részt a viadalban.

A legjobb köridők:

A pontverseny eredménye:

1.

Aprilia RSV4 - 1.45,367

Aprilia 9.3

2.

Suzuki GSXR 1000 - 1.46.500

Suzuki 9.2

3.

Honda CBR 1000 RR C-ABS 1.46.866

Honda 9.1

4.

KTM 1190 RC8 R 1.46.966

Ducati 9.1

5.

Kawasaki ZX10R 1.47.067

KTM 8.9

6.

MV Agusta F4 1078 RR 1.47.234

Kawasaki 8.9

7.

Ducati 1198S 1.47.234

Yamaha 8.9

8.

Yamaha R1 1.47.733

MV 8.8