Miután Eric Buell látványosan bezúzta a Blastot - mivel az szerinte nem illik bele a márka imázsába és nem elég sportos - hivatalosan is lezárva a modell életciklusát, az angol Mac Motorcyclesnek új erőforrás-donor után kellett néznie a Spud névre keresztelt modelljükhöz.
Az angol hidegvér szerencsére újra bizonyított. Nem telt el sok idő és már át is tervezték a Spudot, a Yamaha XT 660 köbcentis egyhengeresével. Az új blokkhoz meg kellett változtatni a vázat és a hűtő rögzítéséhez egy plusz váznyúlványra is szükség volt. A forma nem olyan ütős, de megmarad az eredeti koncepció: csak az kap helyet a motoron, ami feltétlenül szükséges.
Így nézett ki a Spud a régi, Buell blokkal
A blokkválasztásnak vannak elidegeníthetetlen előnyei is a Buell blokkhoz képest. Egyrészt a Yamaha egyhengerese vízhűtéses, az üzemanyag ellátásról pedig befecskendező gondoskodik és nem utolsó sorban az eredetileg 34 lóerős gép 48 lóerőre izmosodva láthatja meg a napvilágot. Ráadásul így bármelyik Yamaha szervizben megoldható a Macek rendszeres karbantartása.
És így fest az új XT blokkal, a klasszikus léghütésnek oda, de legalább erősebb lett