[origo] címlap24 órakomment.huvidea[freemail]iWiW

[origo] motor> !ALROVAT_NEVE

autó címlap Forma-1 Garázsmenet Tesztek Videók Retro Mobil Új Peugeot 308 (x)
Címkék:Reisz János,Kurucz György,Németh Árpád,Várpalota,motoros videó,újmotor-bemutató,magyar motor,Pannónia

Feltámadt a Pannónia motor

Nógrádi Attila|Póla Gergely|[origo]|2010. 04. 06., 18:53|Utolsó módosítás:2010. 04. 07., 10:50|

A manapság divatos retróhullámot meglovagolva egy újabb legendává érett márkanevet rángattak elő a túlvilágról. Ezúttal a Pannónia motorkerékpár újjászületésének lehettünk tanúi Várpalotán, ahol a sorozatgyártást is tervezik, bár az összeszerelés kezdetét és mennyiségét egyelőre homály fedi. Jelenleg úgy áll a dolog, hogy mindössze egy új építésű Pannónia létezik, Suzuki motorral és olasz futóművel.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Magyar abroszok alatt magyar motor
(Még több fotó az új Pannónia bemutatójáról a galériában. Kattintson a képre!)


Reméljük egy gépjármű-történelmi mérföldkőnek lehettünk tanúi a kissé hűvösre sikeredett április 6-án, amikor a várpalotai Thury-vár udvarán lerántották a leplet az első újkori Pannónia motorkerékpárról. Az esemény fényét több egykori és jelenlegi motorversenyző zseni is emelte: igen stílszerűen meghívták például Kurucz Györgyöt és Reisz Jánost, akik 1956-ban kategóriagyőzelmet szereztek egy 250-es Pannónia nyergében a legendás 24 órás Bol d'Or versenyen a franciaországi Monthléry-ben, míg a kortárs motorversenyzést Talmácsi Gábor képviselte. Világbajnok motorosunk jelenléte szerencsére nem öncélú hírverési fogás volt a szervezők részéről, ugyanis Talmácsi menedzsere, Stefano Favaro közreműködésével olasz mérnökök is besegítettek az új Pannónia futóművének fejlesztésébe.

 


Nézze meg a helyszínen készült videónkat!


Mázló Imre, a Magyar Motorkerékpár Kft. ügyvezető igazgatójának elmondása szerint a Várpalotán leleplezett Pannónia Bol d'Or nevű motor egy 55 darabos limitált széria első példánya, amellyel a márka korábbi versenysikerei előtt tisztelegnek. Arra a kérdésre, mikor és milyen mennyiségben kezdődik a gyártás, nem kaptunk választ, ugyanis még nincs engedély a sorozatgyártásra. Annyi biztos csak, hogy az összeszerelés Várpalotán lesz, mivel a Veszprém megyei város 15 millió forintért tízszázalékos tulajdonrészt szerezett a Pannóniát feltámasztó Magyar Motorkerékpár Kft.-ben.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A retrós külső alatt új technika lapul, a blokkot például a Suzukitól vették


A Pannónia Bol d'Or formája a klasszikus ötvenes, hatvanas évekbeli Pannónia sportmodellek stílusát idézi, ám a retrós külső alatt már a mai kor technikája lapul. Bár eredetileg a motorblokkot is itthon akarták fejleszteni és gyártani - korábban a gyártás megkezdését is 2007 végére ígérték -, ám ez anyagi okok miatt végül meghiúsult, és egy 400 köbcentiméteres, 49 lóerős egyhengeres Suzuki motort építettek az új Pannónia acélcső vázába. "Nem tettünk le arról, hogy idővel saját készítésű, magyar blokkot építsünk a Pannóniákba" - mondta Mázló Imre, aki hozzátette, a nagy gyártók mintájára olyan univerzális műszaki alapot fejlesztettek, amelyre két-három különböző típusú motort is építhetnek. A jelenlegi tervek szerint "belátható időn belül" hat-nyolc típussal szeretnének jelen lenni a hazai piacon, a legkisebb kategóriától a legnagyobbig. A jövőbeni Pannóniák típusáról ugyan még nem nyilatkoztak, ám a Várpalotán leleplezett motor műszaki részletei alapján nem tévedünk nagyot, ha egy túraenduró és egy városi supermoto megjelenéséren számítunk, ha beindul a sorozatgyártás. Mázló szerint az első modelljük megépítése és leleplezése után most kezdődik a nehezebb feladat: a megfelelő anyagi háttér kiépítése.

Suzuki-szívvel

Motoros szemmel meglehetősen ígéretesnek tűnik a Várpalotán leleplezett Pannónia Bol d'Or, bár azért látszik rajta, hogy egy-két apró részlet még finomításra szorul. A kortalanul szép forma önmagáért beszél, a csutka kormányok és a falatnyi, gömbölyű kis farokidom a klasszikus café racereket idézik, akárcsak a minimalista műszerfal. Telitalálat például, hogy a motor hátulját nem töri meg hátsó lámpa és az indexek, ez utóbbiakat például két kis LED-es villogó helyettesíti szinte észrevétlenül beleolvadva a motor fenekébe. Igényes megoldásnak tűnik a masszív, fordított első villa és fémből készült fékfolyadék-tartály, de a cakkos féktárcsák is jól mutatnak az aranyszínű, fűzött küllők előtt. Nem tűnik ugyanakkor túl masszívnak az ujjnyi vastag hátsó lengővilla, és a fedetlen lánchajtás, valamint a karburátor látványa is meglehetősen kezdetleges benyomást kelt.

Forrás: Magyar Motorkerékpár Kft.

Még több gyári fotó a galériában az új Pannóniáról. Kattintson a képre!


Az egyhengeres, vízhűtéses blokk egy az egyből a Suzuki DRZ 400-ból származik, így nem csoda, hogy a teljesítmény is ugyanaz: 49 lóerő és 46,3 newtonméternyi nyomaték, ami vélhetően bőven elég lesz egy kis huligánkodásra. Bár a Várpalotán leplezett Pannónia Bol d'Or egy klasszikus café racer, látszik rajta, hogy nem kell hozzá sokat reszelgetni, hogy egy enduró, vagy egy supermoto legyen belőle. Nagy kérdés maradt viszont, milyen áron nosztalgiázhatunk majd az új Pannóniák nyergében.

Címlapsztori»

Forrás: Photononstop/Guido Alberto Rossi Hatsávos sztráda a nappali ablaka alatt Negyven éve Budapest nemet mondott az emeleti ablakok szintjén száguldó kocsikra, de addigra világszerte gombamód elszaporodtak a városi autópályák. Mára több ...
    Forrás: Photononstop/Guido Alberto Rossi Hatsávos sztráda a nappali ablaka alatt Negyven éve Budapest nemet mondott az emeleti ablakok szintjén száguldó kocsikra, de addigra világszerte gombamód elszaporodtak a városi autópályák. Mára több ...
    Forrás: Photononstop/Guido Alberto Rossi Hatsávos sztráda a nappali ablaka alatt Negyven éve Budapest nemet mondott az emeleti ablakok szintjén száguldó kocsikra, de addigra világszerte gombamód elszaporodtak a városi autópályák. Mára több ...
    Fotó: Kismartoni András - Origo Feltámadt a Budapesti Autószalon Évtizedes szünet után ismét klasszikus újautó-kiállítás nyílt Magyarországon. A Mobilitás 2014 nem kelhet versenyre a nemzetközi seregszemlékkel, de Audi TT-től UAZ-ig ...
    Fotó: Gulyás Péter Amikor az áram hátbaver - BMW i3 - teszt A BMW egy rakás konvenciót rúgott fel az elektromos hajtású i3-as tervezésekor, aminek az eredménye egy olyan autó lett, ami úgy viszonyul a többihez, mint egy netezésre ...
    Forrás: Retro Mobil A Margit híd története Még a tervek sem léteztek, máris komoly akadályba ütközött a Buda és Pest közötti új híd ötlete.
    Forrás: Kismartoni András Sosem volt még ennyire könnyű parkolni Az új Smart érdekes választás elé állítja vevőjét: vagy a világ legkisebb fordulókörű új autója, vagy gyerekeket is tud szállítani, de azért még mindig icipici. További ...
    Fotó: Kismartoni András - Origo Vettem egy autót az Ebayen Első tulaj hirdette, százezer kilométert futott, törésmentes volt. Nem hagyhattam ki a 2000 eurós, öreg Ford Focus kombit, de rögös út vezetett a magyar rendszámig, és a ...
    Forrás: Mazda Ezek a legjobb használt autók A német műszaki vizsgák adatai alapján készült statisztika szerint a japán és német autók a legmegbízhatóbbak. A számok alapján különösen kevés hibát találnak a Porsche ...

24 óra hírei

16:40 A Real megegyezett a Napolival Cavaniról
16:33 Miniszterekhez kerül az uniós pénzosztás
16:32 Mégis elkészül az első tesztre az új Red Bull

Legolvasottabb cikkek

hirdetés

Olvasnivaló

Forrás: AFP/Alexander Joe Tíz percig tartott a per Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Forrás: Ruben van der Vleuten Saját útját filmezte végig egy csomag Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Forrás: MTI/Marjai János Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.

További adatok » Időjárás »

Impresszum Médiaajánlat Adatkezelési Szabályzat Az ORIGO kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva.