[origo] címlap24 órakomment.huvidea[freemail]iWiW

[origo] motor> teszt

autó címlap Forma-1 Garázsmenet Tesztek Videók Retro Mobil Új Peugeot 308 (x)

Japán úr az olasz izomagy ellen - Honda CB 1000 R és Aprilia Tuono 1000R összehasonlító teszt

Nógrádi Attila|[origo]|2009. 08. 14., 9:30|Utolsó módosítás:2009. 08. 14., 11:08|

Előrebocsátom, hogy nem lehet teljesen objektív a véleményem, tekintettel arra, hogy alapvetően V2-es és olaszmotor-párti vagyok. A Tuono és CB 1000 összecsapás azonban számomra inkább olasz kontra japán iskola. Annyi kivétellel, hogy a megbízhatóságot nem lehet ez esetben a japán mellett felvonultatni, mivel az Aprilia ezen a téren nem marad alul (néhány honfitársával ellentétben). Jelen helyzetben - mivel nagyjából egy árkategóriát képviselnek - még azt sem lehet elsütni, hogy "de annyi pénzért (amennyibe az olasz kerül) milyen motort lehet építeni ebből (a japánból)?"..

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Annak idején ajándékba járt két Akrapavic-dob a Tuonóhoz


Esztétika. Szubjektív, hogy nekem az Aprilia tetszik. Az viszont egyértelműen eldönthető, hogy az olaszok sokkal körültekintőbben (és valószínűleg nem elsődlegesen a költséghatékonyságot szem előtt tartva) választottak alkatrészeket, mint a japánok. Kezdve a felső villahíddal, egészen a lengőkarig, a Tuonónak szinte minden alkatrésze sokkal szebben megmunkált darabnak tűnik. Nem értettem - bár erre állítólag van tudományos magyarázat -, hogy egy ilyen drága motoron, mint a CB, miért nincs fém fékcső. A Honda vélhetően az igényes hasított bőr üléshuzattal próbál mindenkit levenni a lábáról, ami szép is, csak rendkívül furcsán hat a többi alkatrész színvonalához mérten. Egy MV Agustán nagyon jól mutatna, de ezen a motoron inkább olyannak hat, mint amikor az 1,6-os Golfra ráteszik a 18-as háromrészes felniket.

Blokk. Mivel én V2-párti vagyok, ezért nekem az Aprilia jobban tetszik, de sok kivetnivalót nem találtam a Honda blokkjában sem.

Fékek. Egyértelmű az Aprilia előnye. A Hondán ugyan ABS is van, a fékhatás és az adagolhatóság mégsem közelíti meg a Tuono radiális féknyergei által nyújtott teljesítményt. Ezt rögtön az első kanyarban megtapasztaltam, amikor átültem a Tuonóról a Hornetre, amelyen - az első kerék megcsúszása nélkül ugyan - majdnem kiegyenesítettem az ívet.

Futómű és váz. Ezen a téren a legszembetűnőbb a különbség a két motor között. Az olaszoktól a szokásos kemény, feszesre hangolt, ugyanakkor stabil futóművet kapjuk, amelynek köszönhetően még véletlenül sem fordulhat elő, hogy ne vegyük észre, ha például elütöttünk egy földigilisztát az úton. A japánok szótárából pedig úgy tűnik, valaki kitépte azt a lapot, amelyen a "visszajelzés" bejegyzés szerepelt. Ettől még a Hondával majdnem ugyanolyan gyorsan lehet közlekedni, mint a Tuonóval, sőt esetenként gyorsabban is, mivel a Honda - az Apriliával ellentétben - nem bizonytalanítja el az embert a hazai utak minőségéről nyújtott cenzúrázatlan beszámolójával..

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Tuonóval meg kell tanulni együtt élni


Nekem egy bajom van a japán motorokkal általában. Az ember már az első alkalommal úgy tud menni velük, mintha már  tízezer kilométert motorozott volna rajtuk, és ennek megfelelően a maximálishoz közeli teljesítményt tud kihozni magából pár kilométer után. Ugyanakkor innen már nincs út felfelé, legalábbis nem sok.

Az olaszokat ezzel szemben általában szokni kell, játszadozni kell a futóművel - ezeken ugyanis olyan futómű elemek vannak, amelyeken az állítgatás eredménye ténylegesen érezhető is - kiismerni a tulajdonságait, viselkedését. Az olasz motorok esetében beszélhetünk egy tanulási görbéről, ami rengeteg örömet tud okozni, mivel sok későbbi sikerélményt rejt magában. Valójában az is nézőpont kérdése, kinek melyik karakter tetszik jobban, hiszen sokan pont ezért a jelleg(telenség)éért szeretik jobban a japán motorokat. Ezt a rövid véleményt zárhatnám tehát azzal a hazai összehasonlításokban megszokott "váratlan fordulattal" is, hogy mindkét motor nagyon jó (ami igaz is), és bárki bármelyiket választja, nem járhat rosszul. Én a Tuonót választanám.

Lukács Ádám

Címlapsztori»

Forrás: Origo Én vagyok az injektor Egyszerű benzines befecskendező viszonylag ritkán megy tönkre. Hála a common rail-dízelmotoroknak, az injektorhiba mára olyan kifejezéssé vált, amely gyomorgörcsöt okoz ...
    Forrás: Origo Én vagyok az injektor Egyszerű benzines befecskendező viszonylag ritkán megy tönkre. Hála a common rail-dízelmotoroknak, az injektorhiba mára olyan kifejezéssé vált, amely gyomorgörcsöt okoz ...
    Forrás: Origo Én vagyok az injektor Egyszerű benzines befecskendező viszonylag ritkán megy tönkre. Hála a common rail-dízelmotoroknak, az injektorhiba mára olyan kifejezéssé vált, amely gyomorgörcsöt okoz ...
    Forrás: Peugeot Bemutatjuk az Év Autóit - 6. rész Az utóbbi 10 évben szinte alig akadt olyan Év autója választás, amelyben ne a legesélyesebb, legtöbb technikai innovációval rendelkező típus nyert volna, persze olyan ...
    Forrás: Opel Én vagyok a kettőstömegű lendkerék Lehet, hogy akkor is ott van az autóban, ha benzines. Mi az a kettőstömegű lendkerék, amelytől minden dízelautósnak égnek áll a haja? Elmagyarázzuk.
    Forrás: AFP A hazai pálya a franciáknak lejtett A Párizsi Autószalonon a nehéz helyzetben lévő francia márkák bérelték a legnagyobb standokat, pedig a háromból csak egy mutatott be új szériaautót. Nagy figyelem övezte ...
    Forrás: Alfa Romeo Bemutatjuk az Év Autóit - 5. rész Ha az ezredforduló környékén bemutatkozott egy olasz vagy francia népautó, akkor azt jó eséllyel meg is választották Év Autójának, ez alól csak az első Ford Focus és ...
hirdetés

Olvasnivaló

Forrás: AFP/Alexander Joe Tíz percig tartott a per Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Forrás: Ruben van der Vleuten Saját útját filmezte végig egy csomag Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Forrás: MTI/Marjai János Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.

FÓRUM

További adatok » Időjárás »