[origo] címlap24 órakomment.huvidea[freemail]iWiW

[origo] motor> teszt

autó címlap Forma-1 Babetta-blog Garázsmenet Tesztek Videók Retro Mobil Új Peugeot 308 (x)

Japán úr az olasz izomagy ellen - Honda CB 1000 R és Aprilia Tuono 1000R összehasonlító teszt

Nógrádi Attila|[origo]|2009. 08. 14., 9:30|Utolsó módosítás:2009. 08. 14., 11:08|

Előrebocsátom, hogy nem lehet teljesen objektív a véleményem, tekintettel arra, hogy alapvetően V2-es és olaszmotor-párti vagyok. A Tuono és CB 1000 összecsapás azonban számomra inkább olasz kontra japán iskola. Annyi kivétellel, hogy a megbízhatóságot nem lehet ez esetben a japán mellett felvonultatni, mivel az Aprilia ezen a téren nem marad alul (néhány honfitársával ellentétben). Jelen helyzetben - mivel nagyjából egy árkategóriát képviselnek - még azt sem lehet elsütni, hogy "de annyi pénzért (amennyibe az olasz kerül) milyen motort lehet építeni ebből (a japánból)?"..

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Annak idején ajándékba járt két Akrapavic-dob a Tuonóhoz


Esztétika. Szubjektív, hogy nekem az Aprilia tetszik. Az viszont egyértelműen eldönthető, hogy az olaszok sokkal körültekintőbben (és valószínűleg nem elsődlegesen a költséghatékonyságot szem előtt tartva) választottak alkatrészeket, mint a japánok. Kezdve a felső villahíddal, egészen a lengőkarig, a Tuonónak szinte minden alkatrésze sokkal szebben megmunkált darabnak tűnik. Nem értettem - bár erre állítólag van tudományos magyarázat -, hogy egy ilyen drága motoron, mint a CB, miért nincs fém fékcső. A Honda vélhetően az igényes hasított bőr üléshuzattal próbál mindenkit levenni a lábáról, ami szép is, csak rendkívül furcsán hat a többi alkatrész színvonalához mérten. Egy MV Agustán nagyon jól mutatna, de ezen a motoron inkább olyannak hat, mint amikor az 1,6-os Golfra ráteszik a 18-as háromrészes felniket.

Blokk. Mivel én V2-párti vagyok, ezért nekem az Aprilia jobban tetszik, de sok kivetnivalót nem találtam a Honda blokkjában sem.

Fékek. Egyértelmű az Aprilia előnye. A Hondán ugyan ABS is van, a fékhatás és az adagolhatóság mégsem közelíti meg a Tuono radiális féknyergei által nyújtott teljesítményt. Ezt rögtön az első kanyarban megtapasztaltam, amikor átültem a Tuonóról a Hornetre, amelyen - az első kerék megcsúszása nélkül ugyan - majdnem kiegyenesítettem az ívet.

Futómű és váz. Ezen a téren a legszembetűnőbb a különbség a két motor között. Az olaszoktól a szokásos kemény, feszesre hangolt, ugyanakkor stabil futóművet kapjuk, amelynek köszönhetően még véletlenül sem fordulhat elő, hogy ne vegyük észre, ha például elütöttünk egy földigilisztát az úton. A japánok szótárából pedig úgy tűnik, valaki kitépte azt a lapot, amelyen a "visszajelzés" bejegyzés szerepelt. Ettől még a Hondával majdnem ugyanolyan gyorsan lehet közlekedni, mint a Tuonóval, sőt esetenként gyorsabban is, mivel a Honda - az Apriliával ellentétben - nem bizonytalanítja el az embert a hazai utak minőségéről nyújtott cenzúrázatlan beszámolójával..

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Tuonóval meg kell tanulni együtt élni


Nekem egy bajom van a japán motorokkal általában. Az ember már az első alkalommal úgy tud menni velük, mintha már  tízezer kilométert motorozott volna rajtuk, és ennek megfelelően a maximálishoz közeli teljesítményt tud kihozni magából pár kilométer után. Ugyanakkor innen már nincs út felfelé, legalábbis nem sok.

Az olaszokat ezzel szemben általában szokni kell, játszadozni kell a futóművel - ezeken ugyanis olyan futómű elemek vannak, amelyeken az állítgatás eredménye ténylegesen érezhető is - kiismerni a tulajdonságait, viselkedését. Az olasz motorok esetében beszélhetünk egy tanulási görbéről, ami rengeteg örömet tud okozni, mivel sok későbbi sikerélményt rejt magában. Valójában az is nézőpont kérdése, kinek melyik karakter tetszik jobban, hiszen sokan pont ezért a jelleg(telenség)éért szeretik jobban a japán motorokat. Ezt a rövid véleményt zárhatnám tehát azzal a hazai összehasonlításokban megszokott "váratlan fordulattal" is, hogy mindkét motor nagyon jó (ami igaz is), és bárki bármelyiket választja, nem járhat rosszul. Én a Tuonót választanám.

Lukács Ádám

Címlapsztori»

Forrás: AFP/Aizar Raldes Ezek a világ legveszélyesebb útjai Az Egészségügyi Világszervezet adatai alapján elkészült a toplista a világ legveszélyesebb útjairól, amelyen épp úgy vannak egysávos, sziklába vájt szerpentinek és ...
    Forrás: AFP/Aizar Raldes Ezek a világ legveszélyesebb útjai Az Egészségügyi Világszervezet adatai alapján elkészült a toplista a világ legveszélyesebb útjairól, amelyen épp úgy vannak egysávos, sziklába vájt szerpentinek és ...
    Forrás: AFP/Aizar Raldes Ezek a világ legveszélyesebb útjai Az Egészségügyi Világszervezet adatai alapján elkészült a toplista a világ legveszélyesebb útjairól, amelyen épp úgy vannak egysávos, sziklába vájt szerpentinek és ...
    Forrás: Audi / Daniel Wollstein Öngyilkosság lenne nyugdíjazni a dízeleket Idén 25 éves a TDI-motor, igaz, a hibridek és elektromos autók terjedésével kérdésesnek tűnhet a jövője, és a károsanyag-kibocsátását is egyre nagyobb ráfordítással ...
    Forrás: Uwe Fischer/BMW Az olajlobbi rémálma - BMW i3 menetpróba Síri csendben legyorsulja az egész sort a lámpánál, modern formájáért megőrül az Apple-nemzedék, ráadásul annak ellenére tágas és könnyű, hogy jókora akkucsomagot cipel. ...
    Forrás: Skoda A hanyatló Nyugat ópiuma Nem egyeztethető össze a kabrió úri luxusa a szocialista szerénységgel, mondták ötven éve a keleti blokk pártvezérei, és ez olyan szépségek pályafutásának vetett a ...
    Fotó: Dudás Szabolcs - Origo Borul a papírforma? Trabanttal négy keréken autózni is kalandos, de a két baloldalin egyensúlyozva igazi istenkísértés. Egy műegyetemista srác a keletnémet technikán tanulta meg az ...
    Fotó: Bácsi Róbert László - Origo Bubiztunk egyet Egyelőre még csak nyilvános tesztüzemmel, de elindult a budapesti közbringa-rendszer. Kicsit drága, kicsit nehéz, de a miénk.
    Forrás: Smart Az új Smart minden, csak nem cuki A Daimler bemutatta a Renault Twingóval közös alapokra épülő Smart ForTwo és ForFour új generációját. A dizájn fiatalos, a motorok újak.
hirdetés

Olvasnivaló

Forrás: AFP/Alexander Joe Tíz percig tartott a per Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Forrás: Ruben van der Vleuten Saját útját filmezte végig egy csomag Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Forrás: MTI/Marjai János Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.

FÓRUM

További adatok » Időjárás »