15 napra betiltották a legnagyobb példányszámú szerb napilapot

A belgrádi hatóságok tizenöt napra betiltották a Glas Javnosti című napilapot, mivel a kiadó nyomtatta ki az elmúlt tíz napban a sorozatos ellenzéki tüntetéseket szervező Szövetség a Változásokért (SZP) tömörülés brosúráját. A pénzügyőrség betiltó határozata ellenére a legnagyobb szerbiai újságok közé tartozó lap pénteken megjelent, legalábbis Belgrád egyes részein kapható volt az újságárusoknál.

A pénzügyőrség munkatársai már egy hete vizsgálódtak a lapnál, amelyre nemrégiben egy szerbiai bíróság - a sajtótörvény megsértésére hivatkozva - 200 ezer dináros pénzbírságot is kirótt.

Az utóbbi egy hétben más szerbiai sajtótermékek is működésük akadályozásáról számoltak be. A Studio B belgrádi tévé és rádió - amelyet sokan közel állónak tekintenek a belgrádi városvezetést irányító Szerb Megújhodási Mozgalomhoz - feljelentést tett ismeretlen tettes ellen, miután többször zavarták hírműsorait. A Studio B cáfolta a jugoszláv távközlési tárca magyarázatát, amely szerint az adást külföldről zavarják.

A független-ellenzéki Index rádió pedig arra panaszkodott, hogy a szerkesztőségben sorozatosan éppen az esti fő hírműsor idején szűnt meg az áramszolgáltatás.

Mint ismeretes, a Szövetség a Változásokért tömörülés a múlt hét óta naponta tart tüntetéseket, amivel Szlobodan Milosevics jugoszláv elnök lemondását szeretné elérni.

(MTI)

Korábban:

(1999.09.21.)