A mentőalakulatok nagy megkönnyebbülésére a vasárnap szétszedett első osztályú kocsi átkutatásakor csak egy további halálos áldozatra bukkantak. A kocsi annyira kiégett múlt kedden, hogy a rendőrség attól félt, átvizsgálásakor még számos utas holttestét találják meg.
Azért is beszélt a múlt hét végén a rendőrség nagyobb számú halálos áldozatról, mert a kapott bejelentések alapján sokkal több eltűnt személyt tartottak nyilván. Az eltűntként megjelöltek sorra jelentkeztek a rendőrségnél, legutóbb azok a külföldre távozott személyek, akik a szerencsétlenség bekövetkezte előtti percekben az előző, a Heathrow nemzetközi repülőtérhez közeli megállónál kiszálltak a gyorsvonatból.
A londoni rendőrség szóvivője felháborodottan jelentette be, hogy igen sok félrevezető hívást kaptak, amelyről később kiderült, hogy a telefonáló valótlanul jelezte állítólagos hozzátartozója, rokona ottlétét az összeütközött szerelvényeken.
A mozdonyvezetők szakszervezete, az Aslef hétfőn bejelentette: maga a szakszervezet fogja utasítani a mozdonyvezetőket, hogy a vasúti jelzéseket alacsonyabb sebességgel közelítsék meg, még mielőtt a vasúti felügyelőség hasonló lépést tesz a londoni katasztrófa vizsgálati eredményei nyomán.
A vasúti felügyelőség pénteken közzétett előzetes jelentése megállapította, hogy a Paddington pályaudvarra és 22 másik pályaudvarra befutó vágányok menti jelzéseket - a jelenlegi szabályok szerint - túl nagy sebességgel közelítik meg a szerelvények.
Az Aslef vezetése felháborodásának adott hangot hétfőn amiatt, hogy a vasúthálózat biztonságáért felelős Railtrack társaság késlekedik a szigorúbb biztonsági követelmények bevezetésével.
A múlt keddi londoni vonatkatasztrófa óta állítólag 11 alkalommal fordult elő, hogy mozdonyvezetők figyelmen kívül hagyták a piros jelzést, illetve hogy fontosabb becsatlakozásoknál a jelzőrendszer hibásan működött.
A piros jelzés figyelmen kívül hagyása okozta az előzetes vizsgálati anyag szerint - a londoni végzetes ütközést is.
(MTI)