A légi, vasúti, tengeri és közúti közlekedésben egyaránt súlyos fennakadásokat okozott a vihar. Dániában és Svédország déli részén a vas- és közutakat számtalan helyen járhatatlanná tették a kidőlt fák, leszakadt elektromos vezetékek. A hajóforgalom megbénult; a kikötőkben maradtak az Angliát a szárazföld északi részével összekötő kompjáratok.
Dániában okozta a legtöbb kárt a vihar: hat ember meghalt; a biztosító társaságok 140 millió eurónál többre becsülik az anyagi kárt. A legtöbb áldozat halálát kidőlő fák, illetve lezuhanó tetők okozták, és a kórházakban több tucatnyi embert ápolnak, akik a vihar által okozott közlekedési balesetekben, illetve a szél által lesodort tetőcserepektől, faágaktól sérültek meg. Egy Dániában vakációzó német turistát egy, a széltől sodort, elszabadult lakókocsi zúzott halálra. Dánia déli kikötőinél a vihartól felkorbácsolt tenger szintje öt méterrel a szokásos fölé
emelkedett.
Svédországban szombaton délben még mindig közel 125 ezer lakás nélkülözte a villanyáramot; ebből 60 ezer háztartás a déli Scania tartományban. A telefonhálózat is komoly károkat szenvedett. A térség elektromos vállalata szombat estére ígérte a hálózat helyreállítását. A délután folyamán Svédországban nagy ütemben haladt az utak és vasúti pályatestek megtisztítása.
Kalinyingrádban az óránkénti 120 kilométeres sebességű szél megduzzasztotta a Pregola folyó vízszintjét, ezért víz alá került a kikötő egy része és több hajójavító üzem. A szél a kikötőben két halászhajót letépett a horgonyláncról, és kisodorta őket a nyílt tengerre. Egy ember meghalt egy leszakadt távvezetéktől kapott áramütés következtében. A hatóságok ideiglenesen leállították a tömegközlekedést. Szombat délutánra a vihar ereje fogyatkozóban volt.
Németország nyugati és északi részén is óránkénti 100 kilométernél hevesebb vihar söpört végig. Sok helyütt többórás áramkimaradások voltak.
(MTI)
Korábban:
(1999.12.03.)