Tilos az Opium parfüm árusítása Kínában

Az Opium nevű parfümnek le kell kerülnie Kína összes áruházának polcairól. A hatóságok szerint a parfüm márkaneve rossz hatással van a kínai fiatalokra.

A kínai Állami Kereskedelmi és Ipari Minisztérium visszavonta az Opium francia parfüm bejegyzését, és megtiltotta árusítását. Egy napilap szerint a hivatalos lépést a vevők panaszai előzték meg. Két évvel ezelőtt Chengdu városában a vásárlók azt mondták, hogy a név "szellemi szennyeződés", és helytelen üzenetet közvetít a fiataloknak. Az Yves Saint Laurent (YSL) kínai forgalmazójának szóvivője a BBC-nek elmondta, hogy sajnálják a váratlan döntést, és a termékek már lekerültek a kínai polcokról. A cég képviselője szerint ez a lépés nehezen egyeztethető össze az ország belépésével a WTO-ba.

Amikor Peking megpróbálta megtiltani az ópium behozatalát 1839-ben, Nagy-Britannia és a többi nyugati ország támadták Kínát, hogy nyissa meg a piacait. A XIX. század végén, a XX. század elején az ópiumfüggőség széles körben elterjedt Kínában.

A parfümöt Kínában forgalmazó cég képviselője elmondta, hogy nem azért választották a nevet, hogy emlékeztessenek az ópiumháborúkra. A Gucci olasz divatház, az YSL tulajdonosa nem kommentálta a parfüm kitiltását. Elemzések szerint kevés parfümöt vásárolnak Kínában.

Ajánló:

(angolul)