Az ötlet 17 nappal ezelőtt merült fel, amikor egy légszennyezettségi vizsgálat során kiderült: a szennyező anyagok olyan nagyfokú koncentrációját lehet kimutatni a levegőben, ami már káros az emberi szervezetre. A rendelet szerint vasárnap reggel nyolctól este nyolc óráig kizárólag az elektromos autók, a tömegközlekedési vállalatok buszai és egyes szolgálati gépkocsik, mint például a rendőrségi autók közlekedhettek.
A rendeletet meglepő módon pozitívan fogadták az emberek. Egyikük például azt mondta a BBC-nek, hogy bár két gépkocsija is van otthon, kimondottan boldog, hogy mindkettőt otthon hagyta, mert nem akar fuldokolni a füsttől.
Egy másik autótulajdonos pedig lóháton jelent meg vasárnap az utcán. Elmondta: összefogott a barátaival, és vettek egy lovat.
A rendőrség egész nap mindössze 60 dollárnyi bírságot szabott ki pár motorosra.
A tilalom nemcsak Milánón belülre volt érvényes, hanem a külső övezetekben is és egyes Milánóhoz közeli kisvárosban is, például Leccóban és Comóban.
Francesco Ferrante, az egyik legnevesebb olasz környezetvédelmi szervezet elnöke kétségeinek adott hangot - írta a BBC. Szerinte ugyanis a vasárnapi akció, amelyet a jövő hónapban más olasz városokban is megtartanak, nem oldja meg önmagában a problémát. A környezetvédő a legfőbb gondnak az autók túl nagy számát tartja. "Túl sokan vagyunk, és túl sok autónk van. Ezt a várost (Milánót) pedig nem az autóknak építették. Lehet csökkenteni átmenetileg a probléma nagyságát az ilyen akciókkal, de véglegesen nem lehet így megoldani" - mondta.
Vasárnap éjszaka, a tilalom feloldása után ismét ellepték az utcákat az autók. Az csak a hétfői méréseken derül ki, hogy mennyi szennyező anyagot bocsátottak ki.
Ajánló:
(angolul)