A mintegy ötszáz hannoveri tüntető között többségben voltak a kisvállalkozó magánfuvarozók, akik felróják, hogy a növekvő üzemanyagár miatt profitrésük gyorsan csökken a kínálattal teli piacon. A szállítási vállalatok alkalmazottait képviselő szakszervezetek egyelőre nem csatlakoztak az ökoadó eltörlését követelő mozgalomhoz.
A német kormány az üzemanyagok extra jövedéki adójából - az úgynevezett ökoadóból - pótolja egyebek között a munkaadók által fizetett állami nyugdíj-hozzájárulás csökkentését, vagyis a nemzetközi összehasonlításban magas német munkaerőköltségek lefaragását - ez segít a foglalkoztatás növelésében -, más oldalról pedig arra hivatkozik, hogy a német üzemanyagárak nemzetközi összehasonlításban nem túl magasak.
A német kormány arra mutatott hajlandóságot az utóbbi napokban, hogy a szociális támogatásban részesülőknek több pénzt juttasson a magasabb fűtési költség ellensúlyozására.
A fuvarozók Magdeburgban is felvonulással fenyegetőznek, de a más nyugat-európai országokban tapasztalt állandó torlaszok, blokádok egyelőre nem valószínűek. Eközben változatlanul használhatatlan a Belgiumba vezető fő autópálya, amelyet a határ belga oldalán belga kamionosok torlaszoltak el.
(MTI)
Korábban:
(2000.09.14.)