A GNER vasúttársaság gyorsvonata több mint 160 kilométeres sebességgel haladt kedden, amikor Londontól északra kisiklott. A balesetben négy utas életét vesztette, nyolcvan megsérült. A vasúti infrastruktúrát működtető Railtrack társaság csütörtökön elismerte, hogy a pályafenntartással megbízott cég, a Balfour Betty már az év elején jelezte, hogy Hatfield körzetében megnőtt a kisiklás kockázata, vágánycserét kell végrehajtani. A Railtrack csütörtökön országszerte 81 pályaszakaszon rendelt el sebességkorlátozást a sínek nem kielégítő állapota miatt. Az intézkedés teljes káoszt idézett elő a vasúti közlekedésében, a vonatok több órás késéssel járnak.
Egy törött vasúti sín csütörtök este újabb balesetet okozott Birmingham és Mancheseter között Staffordnál. A mozdonyvezető észrevette a pályahibát, fékezett, a kisiklást azonban nem nem tudta elkerülni. A szerelvényen tartózkodó 80 utas kisebb zúzódásokkal került ki a balesetből.
Gerald Corbett, a Railtrack vezérigazgatója, akinek a keddi vasúti szerencsétlenség utáni lemondását nem fogadta el a társaság igazgatótanácsa, a brit vasutak radikális reformjára sürgette a kormányt. Közölte: az egyedüli lehetőség a vasúti közlekedés és biztonság gyors javítására, ha a kormány csökkenti a vasúttársaságok számát. A brit vasutak legnagyobb problémája szerinte a privatizálás nyomán előállt szétaprózottság, az, hogy 22 vasúttársaság működteti a vonalakat.
(MTI)