A gép, amely viharban kezdte meg a felszállást a Csang Kaj-sek nemzetközi repülőtérről, kigyulladt, és három részre szakadt a kifutópályán, fedélzetén 179 személlyel, beleértve a húsz főnyi személyzetet.
A gép maláj kapitánya, C.K. Foong, tapasztalt pilóta, aki épségben vészelte át a szerencsétlenséget, azt mondta, hogy egy tárgyba ütközött a felszállópályán száguldva, tájfunban, felhőszakadásban.
Egy repülőtéri tisztségviselő szerint a szakemberek egy kereket találtak a helyszínen, amely nem tartozott a szerencsétlenül járt géphez. A Polgári Repülésügyi Igazgatóság szerint azután gyulladt ki, hogy kicsúszott a kifutópályáról. A fel- és leszállási feltételek elfogadhatók voltak.
Egy rendőrtiszt és egy szemtanú szerint a gép rögtön a felszállás után visszacsapódott a földre. Túlélők azt mondták, hogy durranást hallottak, majd a gép elejétől tűzgolyó söpört végig az utastéren. Szerintük a gép néhány másodperccel a felszállás után rázkódni kezdett, majd egy robbanás törmeléket zúdított végig az utastéren, és a gép visszazuhant a betonra.
A TVBS tajvani tévéállomás azt latolgatta, hogy a gép tévedésből egy építés alatt álló kifutópályáról próbált felszállni.
(MTI)
Korábban:
(2000. október 31.)