Az egy útra szóló különleges engedéllyel rendelkező deltaszárnyú utasszállító a Párizstól északra fekvő légikikötőből a dél-franciaországi Istres katonai repülőtere felé vette útját, ezúttal kis magasságban, szubszonikus sebességgel.
A Marseille melletti katonai gyakorlótéren a Concorde-ot a következő két hétben nagy terhelés mellett földi tesztelésnek vetik alá: a hajtóanyag-szivárgás körülményeit fogják vizsgálni. Az üzemanyagtartály teherbíró képességének próbája után alakítják át a kerozintartályokat, melyeket belülről ellenálló védőburkolattal látnak el.
A Concorde-ok repülési engedélyét tavaly augusztus közepén vonták be meghatározatlan időre, hogy kideríthessék, mi okozta a New Yorkba indult francia gép szerencsétlenségét.
Az előző hónapokban elvégzett vizsgálat arra a megállapításra jutott, hogy felszállás közben a gép egyik kereke egy idegen fémlemezzel találkozva szétrobbant, és a szerterepülő súlyos abroncsdarabok olyan ütést mértek a gép üzemanyagtartályára, amitől az a kerozinban keletkezett erővisszahatás nyomására belülről szétrepedt. Az istres-i tesztelések természetesen a gép újraindításának céljával kezdődnek, a lehetséges forgalomba állítás időpontját firtató kérdéseket azonban az Air France-nál egyelőre óvatosan megkerülik.
Jean-Claude Gayssot közlekedési miniszter a napokban úgy vélekedett, hogy a hangsebességnél gyorsabb gépek még az idén ismét levegőbe emelkedhetnek.
(MTI)