Disznóhirdetéseket tiltanak be Nagy-Britanniában<br/>

Vágólapra másolva!
Betiltották a brit Hús és Haszonállat Bizottság reklámkampányát. A helyenként sokkoló reklámokkal az olcsó import sertéshús ellenében, a drágább brit termékek megvásárlására szólítják fel a fogyasztókat. A reklámok heves tiltakozást váltottak ki a dán sertéstenyésztők körében.
Vágólapra másolva!

Betiltották a brit Hús és Haszonállat Bizottság által indított reklámkampány négy hirdetését - írja a BBC. A reklámokban sokkoló taktikát alkalmaztak, amelyekben bemutatták menyire másként bánnak az állataikkal a tengerentúli hústermelők.

A brit Hirdetés Szabványügyi Hivatal (ASA) támogatta a dán sertéstenyésztők és más állatvédő szervezetek reklamációit a hirdetések ellen. A hivatal úgy találta, a bizottság nem volt képes meggyőzően alátámasztani a reklámokban tett állításait.

A magas előállítási költségekkel terhelt brit disznóhús-piac számára komoly fenyegetést jelent az olcsó import. Ezt ellensúlyozandó, a kampány megpróbálta tudatosítani, hogy nagymértékben javultak a brit farmokon élő állatok életkörülményei.

Az egyik reklámban kijelentették, a külföldi anyakocák számíthatnak arra, hogy dolgukat elvégezvén lemészárolják őket, majd húsukat feletetik saját malacaikkal.

Egy másik reklám azt sugallta, hogy a tengerentúli sertések jóval szűkösebb körülmények között nőnek fel, mint szigetországbeli társaik azokon a farmokon, amelyeket a Garantált Brit Sertés bizottság akkreditált.

Az ASA szerint félrevezetők azok a képek, amelyek azt sugallják, hogy a brit sertéseket réteken tartják. A brit sertések valójában a hizlaldák kenneljeiben élik le életüket. Ezt egyesek jogosan gondolhatják szűkös helynek. A Hús és Haszonállat Bizottság fellebbezett a hivatal - szerintük - hibás döntése ellen.

A világon egyedül a brit szigeteken tiltják, hogy húsból és csontból készült takarmánnyal etessék a haszonállatokat, és Nagy-Britannia azon kevés ország közé tartozik, ahol tiltott az állatok kipányvázása is.

Persze a komoly előírások betartásának anyagi vonzata is van. Az elmúlt két évben körülbelül 2000 farmer ment tönkre a szigetországban. Sokuk az új állatvédelmi törvények által rájuk rótt többletköltségeket okolják csődjük miatt.

A 4,6 millió fontos reklámkampányt keményen támadta a Dán Szalonna és Hústanács mondván, az "erősen félrevezető" és csak arra jó, hogy "összezavarja és megijessze" a fogyasztókat. A Dán Húsbizottság is elítélte a reklámok egyikét, kijelentette "gyújtó hatású, hibás és felelőtlen"

Ajánló:

angolul