Az 1,7 millió litert szállító, két motoros hajóból és 6 tankhajóból álló szerelvény legelső tankhajójának rögzítése elszakadt, s ettől a tartályhajó a parthoz csapódott. A kapitány a szerelvény visszafelé mozdításával próbálta kiszabadítani a tankhajót, s eközben nekiment egy kikötőstégnek.
Szerencsére a tankhajó oldalán keletkezett mintegy 40 centiméteres lék a víz szintje felett van, így a gyors folyású víz nem tudott nagyobb mennyiségű olajat kimosni a tartályból.
A legénységnek sikerült a sérült kamrából átszivattyúzni az extra könnyű fűtőolaj javát a többi kamrába. A német tulajdonban lévő hajót először Melkbe vontatják, majd onnan a linzi hajógyárba kerül javításra.
A Dunán intézkedéseket tettek a kifolyt olaj összegyűjtésére, illetve a part mentén, vegyi úton történő semlegesítésre. A hajóban keletkezett kár nagysága nem ismert, ám üzemeltetői szerint az aggsbachi kikötőben 0,5-1 millió schilling értékű kár keletkezett. Aggsbach Melk közelében, a kulturális világörökség listáján szereplő Wachau-völgy tájegységben van.