Ősztől újra repülnek a Concorde-ok<BR/>

Vágólapra másolva!
Szeptemberben tervezi felújítani a szuperszonikus Concorde repülőgépek menetrendszerű közlekedtetését a British Airways; az Air France egy hónappal később indítja újra Concorde-járatait.
Vágólapra másolva!

A tavalyi párizsi légikatasztrófa okait vizsgáló angol-francia szakértői csoport londoni bejelentés szerint a gyártók augusztus 15-én kérik meg a szükséges engedélyeket a Concorde-ok újraindításához. A típus repülési engedélyét azután vonták be a Concorde-okat üzemeltető két országban, hogy az Air France egyik ilyen gépe tavaly júliusban lezuhant Párizsban, közvetlenül a felszállás után.


Szakértők szerint a legvalószínűbb ok az volt, hogy az egyik kerék felszállás közben egy másik gépről leesett fémalkatrészre futott rá és kidurrant, felcsapódó darabjai felhasították a szárny egyik üzemanyagtartályát, ami tűzvészt okozott. A katasztrófában 113-an vesztették életüket, közülük négyen a földön. Ez volt a harminc éve használt típus első katasztrófája.


Próbarepülésre már a múlt héten felszállt a londoni Heathrow repülőtérről a British Airways hét Concorde utasszállítójának egyike, amelyen a tavalyi párizsi Concorde-katasztrófa után biztonsági módosításokat hajtottak végre. A tavalyi szerencsétlenség óta nem repülő brit Concorde-flotta tagja 3 óra 40 perces próbautat tett Londontól Izlandig és vissza; a táv azonos a brit Concorde-ok fő menetrendszerű útvonalának, a London-New York járatnak a hosszával. A próbarepülés után a gépet a brit királyi légierő egyik oxfordshire-i támaszpontján vetették alá vizsgálatnak.


A BAE Systems Plc. és az EADS repülőgépipari vállalatok szakértői a szerencsétlenség után tervet készítettek a 12 megmaradt brit és francia Concorde szárnytartályainak felszerelésére Kevlar bélésanyaggal. Ennek célja az, hogy hasonló helyzetben megakadályozza veszélyes mennyiségű üzemanyag kiáramlását a tartályokból. A katasztrófa óta a francia Michelin gumigyár kifejlesztett egy olyan ellenálló abroncstípust is, amely szakértők szerint nem hajlamos a robbanásszerű defektre.


A British Airways 17 millió fontot (24 millió dollárt) költött a Concorde-flotta biztonsági módosításaira.

Korábban:

Nem gyártanak újabb Concorde-ot