Egymilliárdot költenek az EU-kampányra

Vágólapra másolva!
Az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány közel egymilliárd forintot költ az EU-kampányra. A pénteken kihirdetett pályázati eredmények szerint a csatlakozás népszerűsítésével a Young and Rubicamot bízták meg. Az EU-csatlakozás következményeiről több cég tájékoztat majd. Az uniós PR koordinálását a Hill and Knowlton által vezetett konzorcium, a fiatalokat tájékoztatását megcélzó PR- kampányt a Well Reklámügynökség, a kis és középvállalkozók tájékoztatását a Headline PR végzi. A marketing feladatokat a GGK Direct Kft. kapta meg.
Vágólapra másolva!

Az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány kihirdette az EU-kommunikációs pályázatokra kiírt közbeszerzési pályázatok végeredményét. A négy témakörből háromban hirdettek győztest, a rendezvényszervezésre kiírt tendert meg kell ismételni.

A direkt marketinget és a PR- t irányító vállakozásoknak az ország tájékoztatása lesz a feladata. A dirket marketingre kiírt tendert a GGK Direct Kft. nyerte. A PR-feladatokat több cégre bízták. Az uniós PR koordinálását a Hill and Knowlton által vezetett konzorcium végzi. A fiatalokat megcélzó PR- kampányt a Well Reklámügynökség, a kis és középvállalkozókat a Headline PR, a mezőgazdaságból élőket szintén a Hill and Knowlton tájékoztatja majd az EU-csatlakozás várható következményeiről. Az Európai Unió népszerűsítése lesz a feladata a klasszikus reklám kategória győztesének, a Young and Rubicamnek.

A kampány anyagi hátteréről Somody Imre, az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány kuratóriumának elnökhelyettese elmondta, hogy összesen mintegy kétmilliárd forint támogatást kaptak. Ebből az alapítvány működtetésére legfeljebb 220 millót költhetnek. A kampány során PR-ra 193 milló, reklámra 208, direkt marketingre 219 millió, az EU-levelekre 345 millió forint a felhasználható összeg felső határa. A maradék 943 milliót egyelőre nem költik el, ennek pontos felhasználásáról később határoznak.

A pályázat első köre nyilvános volt, bárki adhatott be ajánlatot. A második körben már csak a 15 legjobb pályázati anyagot benyújtó céggel tárgyaltak. Somody Imre elmondta, hogy lényegében egyhangúan döntöttek a győztesekről.

Somody szerint február 15-től már beindul az EU-kampány, március 1-jétől pedig a tájékoztatási rendszer is működni fog, vagyis akár telefonon is kérhetünk felvilágosítást az EU-csatlakozás következményeiről.

A kuratórium akkor lenne elégedett, ha az április 12-i népszavazáson a válaszók 70 százaléka venne részt és 85 százalékuk voksolna igennel. Ez azt jelentené, hogy az összes választópolgár 60 százaléka támogatná a csatlakozást. Akkor is sikeres lenne a kuratórium szerint a kampány, ha 70 százalékos részvétel mellett a szavazók 72 százaléka igennel szavazna. A minimális célkitűzés pedig az, hogy a választásra jogosultak 66 százaléka menjen el szavazni és 66 százalékuk igennel voksoljon. Ebben az esetben az összes választó 40 százaléka mondana igent az EU-ra.