EU-kamionok járják az országot

Vágólapra másolva!
Az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány (EUKK) az uniós népszavazás előtti hétvégén minden megyeszékhelyen zenés programokat szervez. A roadshow hat kamiont mozgat, 9-én pedig a Budapest Sportarénában lesz a fő program.
Vágólapra másolva!

Az EU-népszavazás kampányszervezete, az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány (EUKK) utolsó programjait szervezi. Az állami pénzből működő szervezet feladata, hogy meggyőzze az embereket, hogy április 12-én menjenek el szavazni, és igennel válaszoljanak arra a kérdésre, hogy Magyarország az EU tagja legyen-e. Somody Imre, az alapítvány alelnöke szerint az utolsó napokban arra kell emlékeztetni az embereket, hogy a népszavazás ügydöntő lesz, és ezért minél többeknek kellene elmenni szavazni.

Gallup: Nőtt az EU-tagság támogatottsága/nagyvilag/20030401gallup.htmlA Fidesz szerint félrevezető az EU-tájékoztatás/nagyvilag/20030324afidesz.html

Hétvégén roadshow veszi kezdetét: hat kamionnal mozgó színpad járja végig a 19 megye székhelyét, hogy zenés programokkal népszerűsítsék a szavazást. Április 9-én, a Budapest Sportarénában lesz a kulturális műsorok csúcspontja, ahol Európa Gála címmel 500 művész lép fel: lesz klasszikus-, nép- és könnyűzene is. A belépés ingyenes, de helyet előre kell foglalni telefonon, a 181-es EU-infovonalon. Április 12-én, urnazárás után a Millenáris Parkban Egy választás éjszakája címmel lesznek hajnalig tartó programok. Videotelefonon, kivetítve fog üzenni az ott összegyűlteknek Romano Prodi, az Európai Bizottság elnöke is.

Az [origo] EU-oldala/nagyvilag/index.html

Az EUKK elégedett eddigi munkájával. A magyarországi települések negyedében szerveztek vagy szerveznek programot, összesen egymillió ember részvételével. Igaz, ebből az egymillióból mintegy négyszázezer a Budapesten ideiglenesen felépített Dunán átvezető pontonhidat nézte meg, az úgynevezett Európa-hidat. A közel ezer rendezvény mellett most is folyik a reklámkampány az unió mellett, plakátokon és a sajtóban is.

Az EUKK vezetői csalódottak, mert az ellentétes világot képviselő hírességekre épülő kampányukba politikusokat nem tudtak bevonni, azonban örülnek, hogy a rendszerváltás óta beiktatott miniszterelnökök ott lesznek a csatlakozási szerződés athéni aláírásakor.

Egy március 28-i felmérés szerint az emberek 58 százalékának tetszettek a közalapítvány reklámjai, és csak 11 százalék mondta, hogy kifejezetten rossz a kampány. A korábbi felmérésekhez képest nőtt azoknak a száma, akiket meggyőzött a csatlakozás előnyeiről a kampány.