Pelenkareklámoktól féltik a kínaiak étvágyát

A a nézők étvágyáért aggódó kínai állami rádió- és tévéfelügyelet megtiltotta a televízióknak, hogy vacsoraidőben pelenka- vagy intimbetét-reklámokat sugározzanak.

Étvágyvédelmi megfontolásból betiltották Kínában az intimbetétek és pelenkák tévéreklámjainak sugárzását vacsoraidőben. "A tévéknek tekintettel kell lenniük a tömegek szokásaira, megengedhetetlen, hogy olyan reklámokat sugározzanak, amelyek undort kelthetnek" - áll a kínai állami rádió- és tévéfelügyelet indoklásában.

Az új rendeletben megtiltják a nyelvet romboló szójátékok használatát is, emellett megszabják, hogy az egyes csatornák naponta adásidejüknek legfeljebb 20 százalékában vetíthetnek reklámokat, vagy a - legértékesebbnek számító - este 7-9 óra közötti időszak 15 százalékában.

A szabálysértőket polgári perek is fenyegethetik, 2000-ben ugyanis precedens értékű ítélet született Kínában. Egy tévénéző beperelt egy kábeltévét, mert az túlzottan szétszabdalta reklámokkal kedvenc filmsorozatát. A bíróság a néző javára döntött, és 87 dollár (20 ezer forint körüli) kártérítésre büntette a tévécsatornát. Az összeg ugyan nem hatalmas, de Kínában több mint 1 milliárdan élnek.