Megjavult a brit légiirányítás, de sok járat késik

Vágólapra másolva!
Egy időre teljesen leállt a légi közlekedés csütörtök reggel Nagy-Britanniában. A leállást a számítógépes irányító rendszer egyik hibája okozta, amit azóta kiküszöböltek. A hiba kijavítása azonban nem oldotta meg a leállás miatti késések problémáját. Számos járat, így a Malév több gépe is órákat késik.
Vágólapra másolva!

A számítógépes légiirányító rendszer központjának meghibásodása miatt csütörtök reggel Nagy-Britanniában megbénult a légi közlekedés. A brit Nemzeti Légiforgalmi Szolgálat (NATS) repülési adatfeldolgozó rendszere csütörtök reggel közép-európai idő szerint 8.00 (helyi idő szerint 6.00) órakor összeomlott. Több repülőtéren felfüggesztették a belföldi és nemzetközi járatokat indítását és fogadását, leállították az összes járatot a Heathrow, a Gatwick, a manchesteri és az ivernessi repülőtéren is. A késések miatt több ezer utas kényszerült várakozásra. A Heathrown átlagosan két órás késésekkel számolnak.

A NATS szerint a járatokat törölték, hogy az irányítók a már levegőben lévő gépekre tudjanak koncentrálni, de a légi közlekedés biztonsága nem került veszélybe. A West Drayton-i légiforgalom-irányító központ már újra teljes kapacitással működik, de sok gép továbbra is a földön marad. A reptereken azt tanácsolják az utasoknak, hogy jelentkezzenek be, ahogy szokás, ám késésekre számítsanak - írja a BBC News.

A NATS szóvivője, Adrian Yalland szerint a számítógépes rendszer újra teljesen működőképes, és most igyekeznek az összes, még levegőben lévő, de már leszálláshoz készülő gépnek biztosítani a landolást. Egyelőre még nem engednek sok gépet egyszerre felszállni emiatt, nehogy komplikációkat okozzon.

Mint közölte, a meghibásodást az okozta, hogy túl sok adat érkezett egyszerre a számítógépes rendszerbe, de ilyen még egyszer sem fordulhat elő. Az érintett rendszer nem a gépek levegőben történő nyomon követését és egymástól való távol tartásának feladatát látta el, hanem a gépek útvonaladatait kezelte - írja a BBC.