18 milliárdot költ az EU dohányellenes kampányra

2005.03.01. 16:39

Kedden átfogó dohányellenes kampányt indított az Európai Unió, amelyre összesen 72 millió eurót, azaz 18 milliárd forintot költ 2008-ig. Mind a 25 tagországba elvisznek a kampány keretében egy óriási, felfújható gumidobozt, rajta azzal a felirattal: "Segíts: egy jobb életért cigi nélkül".

Hamarosan roadshow-t indít az Európai Unió (EU) a dohányellenes kampány jegyében - jelentette be kedden az Európai Bizottság. A kampány elsősorban a gyerekeket és a fiatalokat célozza meg. A jelkép egy óriási, felfújható gumidoboz lesz, rajta a kampányszlogennel: "Segíts: egy jobb életért cigi nélkül". A roadshow-t tévés és mozis hirdetések követik a nyáron. A cél egyrészt a cigarettamentes élet népszerűsítése, másrészt a dohányzás veszélyeire való figyelmeztetés. A teljes kampányra - amely 2008-ig tart - összesen 72 millió eurót, azaz 18 milliárd forintot költ az EU. Markos Kyprianou egészségügyi biztos szerint ez az összeg nem túlzó annak fényében, hogy évente 100 milliárd eurót költenek az EU-tagországok a dohányzás okozta megbetegedések kezelésére.

 

A felmérések szerint tízből nyolc dohányos tizenévesen szívja el első cigarettáját - mondta az EU-biztos. Hozzátette: évente 650 ezer EU-s állampolgár hal meg a dohányzás okozta megbetegedésben. A kampány során igyekeznek népszerűsíteni a dohányzásmentes helyeket, és azt akarják elérni, hogy az EU minden tagországában betiltsák a nyilvános helyen való dohányzást. Szigorú szabályokat vezettek be már például Írországban, Olaszországban és Máltán.

 

2002 és 2004 között már volt egy hasonló kampány, akkor az volt a szlogen: "Érezd magad szabadnak, hogy nemet mondj". Emellett az EU már betiltotta a dohányreklámokat, illetve előírás, hogy a cigarettásdobozokon nagy betűkkel fel kell hívni a figyelmet a dohányzás káros voltára. Egyes országokban emellett elrettentő képeket is elhelyeztek a cigarettásdobozokon, például dohányzó ember tüdejéről vagy elsárgult fogakról készült felvételt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK