Káoszt okozhat a metrósztrájk Londonban

Vágólapra másolva!
Nem sikerült megegyezniük a szakszervezeteknek a londoni metró vezetésével, ezért valószínűleg megtartják a káosszal fenyegető újévi metrósztrájkot Londonban. A szakszervezet attól tart, hogy a metró vezetése elbocsátásokat készít elő a kilátásba helyezett átszervezésekkel.
Vágólapra másolva!

A péntek délutánig tartó, utolsónak szánt egyeztetések sem hoztak eredményt a londoni metró szakszervezetei és munkáltatói között az érdekképviseletek által kifogásolt átszervezésekről, így a jelenlegi állapot szerint megtartják a hatalmas felfordulással fenyegető újévi metrósztrájkot Londonban. A legnagyobb brit közlekedési szakszervezet, az RMT előző nap közölte, hogy az alkalmazottak körében elvégzett kötelező előzetes felmérés során a válaszadók 5:1 arányban támogatták az újévi sztrájkot.

Pénteken az érdekképviselet és a metróhálózatot működtető London Underground vezetése egész nap tárgyalt, kora este azonban bejelentették, hogy az álláspontok nem közeledtek, így a december 31-én déltől tervezett 24 órás, teljes londoni metrósztrájkot megtartják. A tervek szerint ezt egy újabb követné, január 8-án. Az első sztrájk kitűzött időpontja hagyományosan az évi egymilliárd utast szállító, 400 kilométeres londoni metró egyik legforgalmasabb időszaka; a hálózat leállása súlyos közlekedési káosszal fenyegeti a 9 milliós brit fővárost újév előestéjén.

A londoni tömegközlekedést felügyelő Transport for London már korábban bejelentette, hogy a metró az év utolsó éjszakáján egész éjjel közlekedik, ráadásul ingyen. Ha azonban a feleknek addig nem sikerül valamilyen egyezségre jutniuk, a metró egyáltalán nem fog közlekedni újév éjszakáján. Az RMT szerint a London Underground elbocsátásokat készít elő a cégvezetés által tervezett munka-beosztásbeli változtatásokkal, amelyekbe beletartozik jegypénztárak bezárása egyes állomásokon, és a személyzet átvezénylése más munkakörökbe.

A London Underground képviselője azonban pénteken, a tárgyalások befejezése után azt mondta: a metróállomások összesen hatezer fős személyzetéből az átszervezések után sem bocsátanak el senkit, csak arról van szó, hogy a személyi állományt "láthatóbbá" kívánják tenni az utazóközönség számára. Ezért van szükség arra, hogy a metrópénztárakban kevesebben, a közvetlen peronszolgálatban többen dolgozzanak - tette hozzá.