Kultikus figurává vált a kövér gyalogló

Vágólapra másolva!
Fogyasztótúrának indult, de önismereti út lett egy amerikai férfi vállalkozása. A depressziós, ezért nagyevő és elhízott Steven Vaugh már majdnem keresztülgyalogolt az USA-n, eközben felfedezte magát, de őt is felfedezték. Honlapját százezrek látogatják, tévés show-kba hívják, kiadók és reklámcégek udvarolnak neki - írja a BBC.
Vágólapra másolva!

Steve Vaught semmi mást nem akart, csak lefogyni. A dél-kaliforniai férfinak akkor telt be a pohár, amikor közel kétmázsásan már nem volt képes végigsétálni egy szupermarket folyosóján anélkül hogy kifulladt volna. Ezért aztán úgy döntött, sétával adja le a felesleget, Kaliforniából New Yorkba indult - gyalog.

A séta tavaly áprilisban indult, és mostanra leadott vagy 50 kilogrammnyi súlyfelesleget, és már kevesebb mint ezer kilométere van hátra a célig - a New York-i Rockefeller Plazáig. Az út során fizikailag fogyott, szellemileg épült. A honlapján közzétett naplóbejegyzések a férfi öntudatra ébredéséről tanúskodnak, és egyre nagyobb figyelmet keltenek az Egyesült Államokban.

Százezrek figyelik

Havonta több mint 700 ezer ember kattint a kövér gyalogló honlapjára, és több mint 80 ezer e-mailt kapott már. A történetet felkapta a sajtó, tucatnyi újság, rádió és televízió foglalkozott vele - még az amerikai televíziós show-k nagyasszonya, Oprah Winfrey is meghívta egy beszélgetésre -, és bármelyik városba is érkezik, biztos, hogy valaki hallott már róla - írja a BBC News. Egy könyvkiadó szerződést is kötött vele útja könyvbeli megjelentetésére.

"Sokan magukévá teszik azt, amit csinálok - azt kívánják, bár ők is tehetnének valami hasonlót, hogy megszabaduljanak saját nyűgüktől, akár dohányzásról, akár nagyevésről legyen szó, vagy egyszerűen csak egy jobb életet keresnek" - mondta a férfi a BBC tudósítójának. "De ahogy egyre előrébb jutottam, egyre másodlagosabb lett a fogyás, és egyre jobban átéreztem az út más értékeit".

Valaha karcsú volt

Az Ohióban született férfi fiatalon fitt volt és karcsú, a tengerészgyalogosoknál szolgált, de később, egy autóbaleset részese volt, amelyben két ember meghalt. Ettől aztán depressziós lett és falni kezdett.

Honlapján sokat elmélkedik egyebek mellett a fogyásról, és egy jobb életről az autófüggő társadalomban, ahol sok helyen mindennapossá váltak a gyorséttermi ételek. Amikor például elhagyta San Diegót tavaly áprilisban, 21 gyorséttermet számolt össze egy kicsit több mint hét kilométeres szakaszon.

"Azt hittem, ha vidékre érek ezt mind magam mögött hagyom. Csakhogy átgyalogoltam a Középnyugaton - a kenyereskosáron - és ez az egyik legegészségtelenebb hely a földön. Mindenütt vetés és szántó, de sehol sem kapni friss zöldséget vagy gyümölcsöt. Az utolsó alma, amit ettem, Dél-Amerikából származott, és úgy tűnt, csak véletlenül gurult ide".

Ötmilliós ajánlat az ellenikonnak

Sokak számára Steve Vaughból az ellenkultúra ikonja lett. Ismertsége miatt számos cégtől kapott felkérést, hogy vele hirdethessenek árucikkeket - állítólag egy társaság ötmillió dollárt ajánlott neki, csak hogy vele hirdethesse fogyasztótablettáját, de ajánlottak már neki sampon-, vitamin-, és nikotintapasz-hirdetést is. Csakhogy azt mondja, nem akarja elveszteni becsületét azzal, hogy olyan termékekhez adja a nevét, amelyeket ő nem is fogyaszt.

"Nem próbálok hőssé vagy ikonná válni. Csak egy mindennapi fickó vagyok, aki megpróbálja kezébe venni sorsát, és rájönni hol rontotta el az életét" - idézi a BBC.