Egy halott a súlyos brit vonatbalesetben

Vágólapra másolva!
Egy ember vesztette életét az utóbbi évek legsúlyosabb nagy-britannaiai vonatbalesetében. Pénteken este egy kilenc kocsis expresszvonat siklott ki Északnyugat-Angliában. A sérültek száma több tucat, 22 embert kellett kórházba szállítani.
Vágólapra másolva!

Egy ember meghalt, amikor kisiklott egy vonat Anglia északnyugati részén, Cumbria grófságban. A 180 utast szállító szerelvény összes kocsija elhagyta a vasúti pályát és egy kivételével lecsúszott a töltésen. Az utasok közül 22-t kellett kórházba szállítani - köztük a mozdonyvezetőt, akin életmentő műtétet hajtottak végre -, de több tucatnyian szenvedtek kisebb sérüléseket.

Szakértők szerint a szerelvények erős szerkezeti felépítését dicséri, hogy a vagonok nem roncsolódtak össze, és ennek köszönhetően a szerencsétlenség nem járt még sokkal súlyosabb emberáldozattal. Egy rendőrségi szóvivő "csodával határosnak" nevezte, hogy nem halt meg több utas. Az egyetlen halálos áldozat egy nyolcvan éves nő volt. Ez volt az utóbbi évek legsúlyosabb nagy-britanniai vonatbalesete.

A London és Glasgow között közlekedő Pendolino nevű nagysebességű expresszvonat legalább 150 kilométer per órával haladt, amikort a baleset történt. Az utasok szerint a vonat valaminek nekiütközött, mielőtt kisiklott volna. A pálya karbantartója, a Network Rail jelenleg a vasúti pályát ellenőrzi, hogy kiderítse, mi okozhatta a Virgin vállalatbirodalom tulajdonában lévő Virgin Trains szerelvényének balesetét.

A Virgin feje, Sir Richard Branson maga is felkereste a szerencsétlenség helyszínét, ahol közölte, valószínűleg váltóhiba miatt siklott ki a vonat. Branson "csaknem 100 százalékig" bizonyos abban, hogy a szerelvény "100 százalékosan biztonságos állapotban volt", "a Pendolinót úgy építették meg mint egy tankot" - mondta. Branson, aki azt mondta vonatvezetőről, hogy "minden bizonnyal hős".

Az olasz gyártmányú Pendolino 200 kilométeres sebességre képes. Egybe nyíló kocsijait csuklós szerkezet köti össze, vagyis a vonatok gyakorlatilag egyterű járművek. A vonat a kanyarban képes bedőlni, ami nagyobb kanyarsebesságet tesz kehetővé. A Virgin Trains 2002-ben állította rendszerbe a szerelvényeket. Összesen 50 darab közlekedik belőlük. Az érintett vasútvonalat jelenleg újítják fel, aminek köszönhetően a Pendolino már most 220 kilométer per órás sebességel közlekedhet egyes szakaszokon.

[origo]/MTI