Hétfő délelőttől sztrájkolnak az új Alitaliánál

Vágólapra másolva!
Hétfő délelőtt 10 órától munkabeszüntetésre készülnek az egy hete újraindult Alitalia dolgozói. Ez még csak figyelmeztető sztrájk lesz, de a szakszervezet későbbre 24 órás munkabeszüntetést is tervez.
Vágólapra másolva!

Máris sztrájkra készülnek az alig egy hete hivatalosan újraindult Alitalia dolgozói. Hétfőn délelőtt 10 órától négy órán keresztül munkabeszüntetéssel tiltakoznak amiatt, hogy az új tulajdonosok nem átlátható munkaszerződésekkel és feltételekkel foglalkoztatják a régi Alitaliától - illetve az Air One légitársaságtól - átvett dolgozókat.

A hétfői figyelmeztető sztrájk után a szakszervezetek 24 órás munkabeszüntetést is terveznek, ennek időpontját azonban még nem hozták nyilvánosságra. A szakszervezetek szerint az Alitaliát újjászervező CAI befektetőcsoport anélkül alkalmazza a légitársaság 12 500 dolgozóját, hogy átlátható munkafeltételeket rögzítettek volna, sokakat csak ideiglenes szerződéssel. Ugyanakkor bizonytalanság uralkodik egyes részlegek jövőjével kapcsolatban is.

Előzőleg hosszas tárgyalások után a CAI olasz befektetőcsoport szerezte meg a kormány jóváhagyásával a csődbe jutott Alitalia légitársaságot, valamivel több mint egymilliárd euróért. A CAI az Alitalia életképes részlegeit összevonta az olasz Air One légitársasággal. A régi Alitalia 12 500 dolgozóját vették át, és mintegy 3250 munkahelyet szűntettek meg. Az elbocsátott dolgozóknak a Berlusconi vezette kormány hét éven át tartó szociális támogatást ígér. Az új Alitalia mintegy 600 napi járattal kezdte meg működését.

Az Alitalia igazgatótanácsa egy hete úgy döntött, hogy - a Lufthansával és a német légitársaság partnerségét favorizáló politikusokkal folytatott maratoni tárgyalások után - mégis az Air France-KLM légitársaságnak adja el az új Alitalia 25 százalékát. A megállapodást legkésőbb január 12-ig kellett aláírni, mert az új Alitalia hivatalosan január 13-án startolt.

Az olasz Milano e Finanza üzleti lap beszámolója szerint az Air France-KLM páros 25 százalékos részesedést szerez 310 millió euróért az átalakult olasz légitársaságban. Bár a tárgyalások hivatalosan már január elején lezárultak, egyes politikai erők, köztük a milánói városvezetés még mindig remélték, hogy a Lufthansa lehet a stratégiai partner, mert a német légitársaság több csomópontos repülési rendszerét alkalmasabbnak ítélték az Alitalia számára.