Válságkezelés helyett óriáshídat építenek az oroszok

Vágólapra másolva!
Több mint három kilométer hosszú óriáshíd építését tervezi Vlagyivosztok közelében Oroszország - írja a New York Times. A lap szerint az óriás beruházás célja a nemzeti büszkeség erősítése, csak épp hasznosabb lenne a rossz úthálózat, a lerobbant erőművek fejlesztésével foglalkoznia az országnak.
Vágólapra másolva!

A gazdasági válság dacára Oroszország keleti részén 3,2 kilométer hosszú híd építésébe kezdett a kormány. A tervek szerint ez köti majd össze Vlagyivosztokot a pár ezer lakosú Orosz-szigettel - írja a New York Times.

A több mint egymilliárd dolláros - 230 milliárd forint - beruházással a világ egyik leghosszabb függőhídja épülhet meg. Az építkezés gyakorlatilag az Ázsiai-Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés 2012-es találkozójának előkészülete, mivel a rendezvény Vlagyivosztokban lesz.

Ugyancsak komoly összeget, több 6 milliárd dollárt - 1380 milliárd forintot - szán Moszkva a 2014-ben a szocsi téli olimpia megszervezésére. A New York Times szerint az óriás presztizsberuházások miatt egyre nagyobb a nyomás az orosz költségvetésen.

Az utak, a kikötők, az erőművek rossz minősége ugyanis jelentően hozzájárul ahhoz, hogy az orosz gazdaság rosszul teljesít. Több kritika érte a Kremlt, amiért az égetően fontos infrastrukturális beruházások helyett a nemzeti büszkeséget erősítő látványakciókra koncentrál.

Az óriás beruházásoknak nincs értelmük - jelentette ki a New York Timesnak Ivan Csakarov, egy orosz kutatóintézet vezető közgazdásza, aki szerint, ha Oroszország meg akarja őrizni vezető szerepét az olaj- és a gázszektorban, akkor komolyan kell fejlesztenie az infrastruktúrát. A New York Times emlékeztet arra, hogy a gazdasági válság előtt Vlagyimir Putyin kormányfő még egybillió dolláros - 230 billió forint - infrastruktúra-fejlesztési tervet jelentett be, azokat azonban a krízisre hivatkozva elhalasztották.