Ferihegyet is érinti a British Airways újabb sztrájkja

Vágólapra másolva!
Újabb ötnapos sztrájkot hirdetett a British Airways utaskísérőit tömörítő szakszervezet, sőt, már az azt követő munkabeszüntetést is beharangozták. A londoni repterek közül a munkabeszüntetés a Heathrowt érinti leginkább, ahonnan a budapesti járatok is közlekednek. A sztrájkmenetrend szerint napi négy járatból csak kettő közlekedik Ferihegyre és vissza. Az utaskísérők az őket érintő megszorítások ellen tiltakoznak.
Vágólapra másolva!

Újabb, ötnaposra tervezett sztrájkot kezdtek vasárnap hajnalban a British Airways (BA) utaskísérői. A BA járatinformációjának vasárnap hajnali kiírása szerint a sztrájkidőszakban a napi négy budapesti British Airways-járat közül kettő közlekedik. A munkabeszüntetés idejére a légitársaság budapesti járatainak fele közlekedik a kiírt sztrájkmenetrend szerint.

A vállalat 13 ezer légi utaskísérőjéből 12 ezret képviselő Unite szakszervezet június 3-áig hirdette meg az újabb sztrájkot, amely alig egy nappal az előző, hasonló időtartamú akció befejeződése után kezdődött. A Unite még egy további sztrájkot tervez. Ezt június 5-étől június 9-éig tartanák, ha addig sem születik megállapodás a cégvezetéssel a hónapok óta húzódó bér- és munkaszervezési vitában.

A British Airways a Londont kiszolgáló öt nemzetközi repülőtér közül háromról - Heathrow, Gatwick, City - közlekedtet menetrendszerű járatokat, és a cég közlése szerint az utóbbi kettőn zavartalan volt a forgalom az előző sztrájk idején. A British Airways budapesti járatai azonban a Heathrow-ról indulnak. Az újabb sztrájk hatását várhatóan súlyosbítja, hogy hétfőn kezdődik a brit iskolák tavaszai szünete, és ilyenkor rendszerint családok százezrei indulnak külföldi pihenőhelyekre.

A cég utaskísérői márciusban is sztrájkoltak, először három, majd négy napig. A munkajogi viszály előzménye, hogy a súlyos anyagi gondokkal küszködő British Airways vezetése - a drasztikus takarékossági program keretében - tavaly novemberben két évre befagyasztotta az utaskísérők bérét, háromezret közülük részmunkaidős foglalkoztatásra helyezett át, és csökkentette a hosszú távú járatok légi kiszolgáló személyzetének létszámát.

A szakszervezet szerint a cég ezzel munkaszerződéseket sértő módosításokat kényszerített a személyzetre, előzetes konzultáció nélkül. A vita központi elemévé vált emellett, hogy a BA a márciusi sztrájkok résztvevőitől megvonta az alkalmazottakat megillető jelentős utazási kedvezményeket, és a Unite ezeknek a visszaállítását is követeli. A British Airways eddigi legrosszabb üzleti évét zárta március végével. Az adózás előtti veszteség 531 millió font (160 milliárd forint) lett, ami a legnagyobb a társaság 23 évvel ezelőtti magánosítása óta.