David Cameron brit miniszterelnök is támogat egy most elkészült tervet, amely a túlságosan "felnőttes", a kislányok nőiességére koncentráló ruhák visszaszorítását, és a szexualitást előtérbe helyező reklámok és médiumok korlátozását javasolja a gyerekek érdekében. A javaslatok között szerepel, hogy a divatcégeket kényszerítsék rá, hogy a gyerekeknek való ruhákat részesítsék előnyben a "felnőttes" szabásvonalakkal, mély kivágásokkal szemben, és lássák el a fiataloknak szóló magazinokat barna borítóval, vagy az újságosstandok felső polcain helyezzék el őket, hogy a kisebb gyerekek figyelmét ne keltsék fel.
A Guardian birtokába került, a miniszterelnök által támogatott dokumentum a gyerekkori fogyasztás-központúságról szól, és várhatóan hétfőn hozzák nyilvánosságra. Az anyagban megfogalmazott javaslatok között szerepel például a szlogen: "hagyd, hogy gyerek legyen" ("let children be children"). A készítők javasolják, hogy a brit reklámszabályozó szervezet tegyen lépéseket annak érdekében, hogy az iskolák, óvodák, nagyobb játszóterek közelében ne legyenek szexuális utalásokat tartalmazó óriásplakátok; a videoklipeket a mozifilmekhez hasonlóan sorolják kategóriákba korhatár szerint; este 9 óra előtt ne sugározzanak szexuális tartalmú vagy agressziót bemutató képeket a televízióban; tegyék egyszerűbbé a szülőknek a nem gyerekeknek való tartalmak letiltását az interneten.
A Guardian információi szerint a brit kiskereskedők szövetsége a tanulmányra válaszul még a héten elkészít egy kódexet, amelyben azt javasolja majd a divatáruboltoknak, hogy ne áruljanak olyan gyerekruhát, amelyen a nemiségre vagy a nemekre utaló szlogenek vannak, a legfiatalabbaknak ne áruljanak fekete vagy push-up melltartókat, és "visszafogott" stílusú fürdőruhákat készítsenek nekik.