Százmillió eurós kárt okoztak a mozdonyvezetők

Vágólapra másolva!
Meghaladja a százmillió eurót azt a kár, amit a német mozdonyvezetők szerdától szombatig tartó sztrájkja okozott. Ez volt a mozdonyvezetők leghosszabb ideig tartó munkabeszüntetése a német vasúttársaság, a Deutsche Bahn történetében.
Vágólapra másolva!

Rüdiger Grube, a vasúttársaság vezérigazgatója a Bild am Sonntag című vasárnapi újságnak azt mondta, hogy "a pénzben számított veszteség meghaladja a 100 millió eurót, és jobb nem is beszélni arról a bizalomvesztésről, amit a Deutsche Banh szenvedett el a sztrájk miatt".

Békítő gesztus

A mozdonyvezetők szerdán délután kezdődött sztrájkja eredetileg hétfőig tartott volna. "Békítő gesztusként" végül úgy döntöttek, hogy a tervezettnél korábban, szombat este hat órakor befejezik az országos munkabeszüntetést, tekintettel a berlini fal ledöntésének 25. évfordulója alkalmából tartandó hétvégi ünnepre.

A sztrájkot szervező, a mozdonyvezetőket képviselő GDL szakszervezet egyebek között 5 százalékos béremelést, a heti munkaidő 39 óráról 37 órára történő csökkentését követeli a munkaadótól, és azt akarja elérni, hogy ne csak a mozdonyvezetők, hanem más területeken dolgozó vasutasok, például a jegykezelők nevében is tárgyalhasson a bérekről.

A labda a szekszervezet térfelén pattog

A Deutsche Bahn vezetője a vasárnapi lapinterjúban felszólította a sztrájkot szervező érdekképviseleti szervezetet arra, hogy mielőbb üljenek le tárgyalni a vitatott kérdésekről. Rüdiger Grube azt mondta, hogy "a labda most a szakszervezet térfelén pattog."

A szakszervezet az utóbbi hónapokban hatodszor szervezett sztrájkot, legutóbb, október közepén 50 órás munkabeszüntetést tartott, akkor utasok milliói rekedtek a pályaudvarokon, mert a távolsági vonatok kétharmada nem közlekedett.