A szervezet független vizsgálatot követelt. A pilótákat sokkolta a francia nyomozók és ügyészek bejelentése, miszerint a másodpilóta szándékosan irányította a gépet a földnek.
A feltételezéseket csak a hangrögzítő adatai alapján hozták meg, a repülési adatokat rögzítő doboz tartalmát még nem vizsgálták, pedig ez is szükséges a tények teljes megismeréséhez - olvasható a közleményben.
Független vizsgálatra van szükség, hogy kiderüljön, mi okozta a balesetet, de a vizsgálók most nagy nyomás alá kerültek a kiszivárogtatás miatt. A vezetést az ügyészek vették át, és ez a lépés akadályozza, hogy a megfelelő konzekvenciákat le tudják vonni - írta az Európai Pilóták Egyesülete.
A lezuhant repülőgép feketedobozán hallgató felvétel szerint mikor Patrick Sondenheimer kapitány vécére ment, Andreas Lubitz másodpilóta a fülkébe zárkózott, és nem engedte vissza a kapitányt. Azt valószínűsítik, hogy a másodpilóta szándékosan vezette a hegynek a gépet.
A franciaországi légikatasztrófa hatására csütörtökön több légitársaság is úgy módosított a szabályzatán, hogy ezentúl a személyzet két tagjának repülés közben folyamatosan a pilótafülkében kell tartózkodnia.
Az EasyJet brit fapados légitársaságnál péntektől lépnek életbe az új szabályok. A vállalat által kiadott sajtóközlemény szerint az ügyben egyeztettek a polgári légügyi hatósággal. "A vállalat számára az utasok és a személyzet biztonsága az első" - írták a kommünikében.
Hasonló intézkedéseket fogadtak el több más légitársaságnál is, egyebek mellett a kanadai Air Transat és Air Canada, a norvég Norwegian Air Shuttle, a finn Finnair és az izlandi Icelandair vállalatnál.