Nem lepte meg a világot Orbán kezdeményezése

2016.02.24. 15:04

Egyelőre még a német online sajtóban sem vezető hír, hogy Orbán Viktor népszavazást jelentett be a kötelező betelepítési kvótáról. Az angol híroldalakon címlapra sem fért fel a magyar miniszterelnök.

Elsőként a Reuters írta meg, hogy Orbán Viktor kormánya népszavazást kezdeményezett a kötelező kvóták ügyében. Idézték a miniszterelnöktől, hogy szerinte a betelepítési kvóták újrarajzolják Európa és Magyarország etnikai, kulturális és vallási térképét. Azt is írták, hogy

Orbán Viktor mindig is ellenezte a menekültkvótákat.

A hírt átvette a The Guardian, a The Daily Mail, de egyik oldalon sem került címlapra a bejelentés. A BBC-n és a CNN-en egyelőre nem adtak hírt a bejelentésről.

Az AFP tudósítása megemlíti, hogy Orbán szerint "nem szabad az emberek feje fölött dönteni" a kérdésben. Azt is írják, hogy a magyar miniszterelnök véleménye szerint "a magyar parlamentet nem lehet megkerülni az ügyben". A cikk a kérdést is idézi: "akarja-e, hogy az Európai Unió az Országgyűlés hozzájárulása nélkül is előírhassa nem magyar állampolgárok Magyarországra történő kötelező betelepítését?"

Orbán Viktor a Frankfurter Allgemeine Zeitung címlapján

Forrás: Origo

Az AFP tudósítását vette át a német Frankfurter Allgemeine Zeitung, ahol már felkerült a címlapra a bejelentés - igaz, nem a legláthatóbb helyre. A Der Spiegel című német lap is beszámol a döntésről, több hírügynökség információi alapján. A Spiegel online verziója is címlapon hozza Orbán bejelentését: a hírek között ez a második anyag.

A speciálisan az Európai Unióról szóló hírekre specializálódott Euronews tévécsatorna honlapján kiemelt, vezető hír a bejelentés. Ott is megírták, hogy Orbán szerint a kormány a közakarat megnyilvánulására reagál a népszavazás meghirdetésével. A rövid hírben említést tesznek arról is, hogy 

Magyarország déli határán kerítést építtetett a kormány.

A The Jerusalem Post honlapján is a "breaking news" dobozban van a magyar miniszterelnök bejelentéséről szóló hír - igaz, nem egyedül. Az újság a Reuters hírét vette át, rövidítve.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK